kopierar från inlägget i min projekttråd
M7 -05 med 600 speedwerx twinpipes boondockerbox
"så fort det blev snö och bra före gick det mkt enklare att mappa! (kanske lite mer pepp mest)
kom upp till steget på 7800, där fick jag dock problem.
Det blev som stopp på varven där, väldigt tvärt. Snålade då ner, då kunde skotern kliva över det steget och sedan gå bra. Men då jag segdrog så blev det fortfarande stopp, dock mer av misständande karaktär. Vet inte om det riktigt lät som spikningar, men åt det hållet.
Alltså på en skillnad på bara någon punkt i boondockerboxen så gick den från att "sura fast" till spiktendenser.
fortfarande om man gasade fort så kom man över punkten och skotern gick bra.
Har märkt av detta problem hela tiden, men då jag minskat soppan har man inte märkt problemet vid av/på gasning utan hamnat på växlingsvarv (8400 typ)
Idag blev jag dock less, försökte mappa bort problemet. Tillslut såg det ut såhär.
ser inget skumt vid packbocken, och motorn reagerar inte när man badar pto-packboxen i startgas på tomgång, likadant när jag sprayar på spridartätningarna. Kan det ändå vara packboxen som drar tjuvluft? varför gick den bra på fulla varv?
Blir dock väldigt förvirrad då det inte är ett enda spikmärke i toppen.
Piporna har samma stingerdiameter, och "stoppet" märktes av lite med grövre stingers också.
Hjälp tack...
*bilderna är dåliga, men mag stiftet och förbränningsrummen ser okej ut tycker jag, lite fett då jag safear lite på mappen på toppen
kolvarna är SnoPro pirater. 12;5 kompförhållande. 1,5graders tändkil."
M7 -05 med 600 speedwerx twinpipes boondockerbox
"så fort det blev snö och bra före gick det mkt enklare att mappa! (kanske lite mer pepp mest)
kom upp till steget på 7800, där fick jag dock problem.
Det blev som stopp på varven där, väldigt tvärt. Snålade då ner, då kunde skotern kliva över det steget och sedan gå bra. Men då jag segdrog så blev det fortfarande stopp, dock mer av misständande karaktär. Vet inte om det riktigt lät som spikningar, men åt det hållet.
Alltså på en skillnad på bara någon punkt i boondockerboxen så gick den från att "sura fast" till spiktendenser.
fortfarande om man gasade fort så kom man över punkten och skotern gick bra.
Har märkt av detta problem hela tiden, men då jag minskat soppan har man inte märkt problemet vid av/på gasning utan hamnat på växlingsvarv (8400 typ)
Idag blev jag dock less, försökte mappa bort problemet. Tillslut såg det ut såhär.
ser inget skumt vid packbocken, och motorn reagerar inte när man badar pto-packboxen i startgas på tomgång, likadant när jag sprayar på spridartätningarna. Kan det ändå vara packboxen som drar tjuvluft? varför gick den bra på fulla varv?
Blir dock väldigt förvirrad då det inte är ett enda spikmärke i toppen.
Piporna har samma stingerdiameter, och "stoppet" märktes av lite med grövre stingers också.
Hjälp tack...
*bilderna är dåliga, men mag stiftet och förbränningsrummen ser okej ut tycker jag, lite fett då jag safear lite på mappen på toppen
kolvarna är SnoPro pirater. 12;5 kompförhållande. 1,5graders tändkil."