Vad för skick är demomaskiner?

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Såg på internet att det va en återförsäljare som sålde demomaskiner och jag tänkte då hur tuckad dessa brukar vara? Kanske någon som har haft nån erfarenhet med demomaskiner, vore intressant att höra?. :)
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Demomaskiner är maskiner som firman/företaget har använt för att visa upp skotern. Skotern behöver inte ens vara körd (Dock är dem körd till 95%). Demomaskiner är aldrig hårtkörda
 

Spinnjonte

Välkänd medlem
8 okt 2006
486
0
16
Skellefteå
Om det inte är just den dagen som handlaren har maskinerna på en sjö eller annan plats för stor visning o provkörning, då man försöker elda på så mycket som möjligt på den korta tid man får provköra.
 

Kirunakillen

Aktiv medlem
9 apr 2008
52
0
1
Kiruna
Jag har köpt en demo Phazer Mtx `08...den hade gått 60 mil. Då slapp jag betala första service, 2000,- ...det märks inget på att den e körd, bara att köpa...billigare e dom ju oxå.
 

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
Majoriteten körs nog med inställningen "nu ska vi se hur fort den här går".
Men det finns som sagt maskiner som inte körts alls.
Inkörning enligt instruktionsboken existerar garanterat inte på maskiner som har befunnit sig utanför försäljningshallen.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Majoriteten körs nog med inställningen "nu ska vi se hur fort den här går".
Men det finns som sagt maskiner som inte körts alls.
Inkörning enligt instruktionsboken existerar garanterat inte på maskiner som har befunnit sig utanför försäljningshallen.
Och det är den inkörningen som oftast brukar vara fel... Hårt inkörning är den rätta inkörnigen! Inom sina gränser!
 

800 x

Välkänd medlem
1 jan 2000
262
0
16
dagens demomaskiner är helt enkelt handlarens och dennes goda vänners lekfordon
alltså inbilla mig att en skoter går 50-100 mil demokörning på en vinter ...glöm det utan max 20 mil om ens det , resten av demomilen sker helgtid och till fjälls !
men det spelar ingen roll alls för den som köper dom ... 2 års lämnas ju på dom med så
 

Stryc9

Välkänd medlem
6 jan 2007
896
0
16
Kiruna
Jag brukar vara försiktig med andras grejer.

Och vad är väl några fullgasrepor på en ny maskin?
 

Stryc9

Välkänd medlem
6 jan 2007
896
0
16
Kiruna
Tror nog inkörningen blir rätt bra ändå, det skall ju gasas över hela registret och det sker garanterat med en demomaskin förutsatt att de inte har testbanan på något gammalt flygfält eller så.
 

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
Tror det varierar en hel del , från att vissa inte officiellt vill sälja helt nya maskiner till nedsatt pris och därför kallar dom demo ,till privat/förmåns/kompis och svarthyrmaskiner.