Vad byggde du senast till skotern? (Bildtråd)

Hans_J

Välkänd medlem
12 aug 2009
390
0
16
Hittade ingen liknande tråd när jag sökte, rätta mig om det nu finns en redan.


Ja, vad byggde du senast som är skoterrelaterat?

Själv byggde jag ett ''klickfäste'' till spaden idag så det ska gå fort att ta av och på den.

Bockade bara till 2 metallbitar, filade till kanterna och la en bit skumgummi under så det inte vibrerar.










Sen är spaden byggt utav en gammal kickbikestyrstång och en billig spade jag köpte för en 50lapp, så nu är den utskjutbar.


Infälld.



I längsta läget.
 
Last edited:

PjukeN

Välkänd medlem
8 sept 2008
390
0
16
Sundsvall
Sydde egna stötdämparskydd , använde mig av något tyg som heter bävernylon och kardborrband och klistermärken(skulle använda tyg men hitta inga schysta märken) . håller nog ändå . rätt nöjd faktiskt :)


 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Gjorde en 6,5" höjare i alu, helt klart en fördel att tillverka den i en fräs som jag gjorde den här gången, så man kan få den blanka fina ytan och att jag kunde fasa alla hörn 45 grader, grymt nöjd. Kanske inte den bästa bilden, men men.
 

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
Jag köpte solfilm och klippte ut en bit som passade på glaset och sen är de bara att trycka dit.
Vid ett senare tillfälle ska jag även försöka komma över lite tunt plexiglas som jag ska forma och lacka, återkommer med bilder när de är klart.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
byggde mig en spade idag.

Köpte en fiskars spade, och tog en gammal krycka.

Resultatet:

Ihopfält läge (59cm)


Lägsta utvikta läget (80cm)


Högsta utvikta läget (100cm)


Och såhär ser det ut då man viker den:


Vet inte om den kommer hålla för att skotta blötsnö, men jag brukar oftast köra fast i puder, men vi märker väll=)
 

nisse_no1

Välkänd medlem
14 nov 2006
1.038
1
16
skellefteå
Sv: Re: Vad byggde du senast till skotern? (Bildtråd)

Sydde egna stötdämparskydd , använde mig av något tyg som heter bävernylon och kardborrband och klistermärken(skulle använda tyg men hitta inga schysta märken) . håller nog ändå . rätt nöjd faktiskt :)

va det klurigt att sy?
funderar på att höra några själv.
hur blev det upptill och nertill, tängte du har inget snöre eller gummiband på bilden.?
 

PjukeN

Välkänd medlem
8 sept 2008
390
0
16
Sundsvall
Re: Sv: Re: Vad byggde du senast till skotern? (Bildtråd)

näe funderade på om ja skulle sy in någon form av gummiband uppe och nere men skippade det. den sitter med vanliga buntband uppe och nere . men de ska nog hålla utan problem. verkligen inte klurigt att sy, väldigt simpelt , alla som använt symaskin någon gång i sitt liv borde klara de med lite tålamod :)
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Som en del av er säkert sett i min projekttråd, så håller jag på att tillverka vent-kit till min GLS!

















Snart färdig...
 

Hans_J

Välkänd medlem
12 aug 2009
390
0
16
Inte jag som byggt utan det är en polare (wiseco här på forumet)

Man styr bara in den fram i originalfästena sen en mutter till originalfästena för tanken bak.







Ett biltemabaklyse kommer även pryda bakdelen på dynan snart.


Anledning, mycket högre än originaldynan och nu kan man faktiskt stå bak på fotstegen, blev mycket skönare och smidigare än original.
 

fjo1

Medlem
20 okt 2009
20
0
1
Delsbo
SNYGGT! hälsa wiseco :) återkom med biltema lyse!

Håller själv på bygga min dyna :p hörs:hello:

förresten visst är det en cross sadel?