Vad behövs göra för att höja min mxz 700 bak

olov90

Medlem
16 jan 2010
10
0
1
Umeå
Jag har en skidoo mxz 700 års 00 och vill att den ska bli högre där bak. vad måste jag göra för att få den att bli högre.
Är det svårt eller och så kom med tips om vad som bli bäst och så.
Visa gärna bilder så jag vet vad jag ska göra och så.

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
du har en plåt under fotsteget där bak..vars du skruvar fast boggin.. ta lös detta och så tar du å tillverkar en likadan plåt fast med hålet nåra cm längre så att säga... kom ihåg att du måste lossa främre delen oxå på boggin och borra upp ett nytt hål.. så att den främre delen kommer ner lite..så du inte får sånt otroligt skidtryck.. där räcker de med kanske 1-2 cm..

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Såhär kan dom se ut, plåtarna som pro_fxr menar. Har gjort dessa till en gammal Lynx.

olov90

Medlem
16 jan 2010
10
0
1
Umeå
okey är nog inte så svårt då. men vad menar du där fram att jag måste göra så att den främre delen ska ne var är det monterat då.

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
okey är nog inte så svårt då. men vad menar du där fram att jag måste göra så att den främre delen ska ne var är det monterat då.
Borra nya hål i tunneln lite längre ner vid det främre boggiefästet.

summit58396

Välkänd medlem
13 jan 2010
166
1
6
piteå
har höjt min skoter går hyfsat bra i snön men tänk på att fästa plåtarna rejält så dom inte släper som dom gjorde för mig och då for boggin fram och drivhjulen pajade och en massa annan skit:)