Vad använder ni för handskar när ni kör?

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
Som topic, vad använder ni för handskar när ni kör i lite kallare före? Säg runt 10-15 minus när dom tunna handskarna blir för kalla.
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Är på jakt efter sådana, har snabbt letat utan något resultat googleamatör som jag är. Vem säljer?
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Har funderat på såna till hjulingen,men till skotern skulle jag aldrig ha såna! Möjligen till touringåkning på leden för dom där prickar man aldrig när man studsar runt på skotern och greppar i burkremmen och sen ska tillbaka osv..

Jag kör med tegera classic 295,vind- och vattentät.
 

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
När det är kallt kör jag med ett par Black Diamond tumvantar, är det svinigt kallt så har jag ett par ultratunna lammullshanskar inuti.
Fördelen med dessa är att det är som en egen ficka eller vad man nu ska säga inuti handsken för pekfingret då slipper man att handsken åker runt och korvar sig som det annars blir med tumhandskar.
Nackdelen är väll priset... tror jag betalade lite över 1000kr för dom.

http://www.blackdiamondequipment.com/en-eur/shop/mountain/gloves/renegade-mitt
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Åker med vit/blåa tegera arbetshandskar, kostar typ 2-300 på byggvaruhandeln. Bra kardborre att spänna åt upptill, har aldrig blivit blöt igenom + att dom är så pass billiga att man kan ha med ett extra par när dom första blir stela (skinn utvändigt). Har dom jämt oavsett temp, har inga hankåpor heller men ska man köra led är nog det att rekommendera. Skönt med handskar man kan gräva i snö med utan att få dom fulla med snö när man kör fast lika ofta som jag...;)
 

oskaar

Välkänd medlem
26 mar 2012
470
1
16
Umeå
Kör med att par handskar från Snogear, riktigt sköna. Men har också "enduromuffar" då det är riktigt kallt. Det plus hand och tumvärmare bli nästan lite för lyxigt :)
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Halvarssons den där "trefingerhandsken" kör jag med sen om det är riktigt kallt så kör jag dom där ganska tajta Tegera cut som innervante.

Det brukar funka för mig.

Enda nackdelen med trefingerhandsken är nog att det känns ibland som dom vill haka i styr-hooksen iaf dom rätt spetsiga polaris-hooksen som sitter på Pro RMK:na när man byter grepp.
 
Last edited:

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Motorfist Valkyrie mest hela tiden. Klart skönast och håller mig varm och oftast torr.
Gällande funktion med avseende på kyla mot handen vid genomblöt handske så är dock TNA Storm Glove någon procent vassare. Tyvärr skitdålig kvalitet och passform.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Har funderat på såna till hjulingen,men till skotern skulle jag aldrig ha såna! Möjligen till touringåkning på leden för dom där prickar man aldrig när man studsar runt på skotern och greppar i burkremmen och sen ska tillbaka osv..

Jag kör med tegera classic 295,vind- och vattentät.
Hur håller man dem torra? Genom att aldrig ta i något blött och inte låta det komma snö/regn på dem?
Använde dem att tag i arbetet, men de var då inte nå mer vattentäta än billigare diton utan "vättentät" i specifikationen.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

M.Slagbrand

Välkänd medlem
25 feb 2010
284
1
16
Boden
Kör med dessa http://hestragloves.com/sv/gloves/alpine-pro/kaj-sverre-pro-model/2402/

Först var det bara en nödlösning då jag egentligen använder dom till skidåkning, jag tänkte skaffa några bättre "skoterhandskar" senare. Men jag tyckte dom fungerade så bra så jag struntade i att skaffa nya. Riktigt nice med urtagbart ullfoder, värmer fast det är blött. Det korvar sig inte i handsken heller som vissa andra urtagbara foder kan göra.

Dom är inte det absolut varmaste, men klart godkänt för att vara fingerhandskar. Det enda negativa är greppet som inte är det bästa då dem är i skinn enbart.