Vad är snabbast? Mercedes E63 AMG Wagon eller AUDi R8?

Vad är snabbast? Mercedes E63 AMG Wagon eller AUDi R8?

  • Mercedes E63 AMG Wagon

    Röster: 19 63,3%
  • Auri R8

    Röster: 11 36,7%

  • Totalt antal som röstat
    30

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Ja vad tror ni? vilken är snabbst över 402 meter tror ni? Rösta på vad ni tror innan ni kollar filmen :)

[video=youtube;fkLATjo6Oyo]http://www.youtube.com/watch?v=fkLATjo6Oyo[/video]
 
D

Draken

Inte så konstigt att amg:n vann med 90hk mer,det som är mer konstigt är den otroligt kassa starten killen i audin gjorde.
Råttan har 4wd och ändå tar amg:n starten,nästan en billängd före efter 60ft. :hmmmm:

Men inget snack,amg går bra!
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Inte så konstigt att Mercan vann..
Tror ej heller att Audin kan bättre. Jag tyckte det såg ut som om han gjorde en relativt bra start med den.
Det finns en anledning till att dragsterbilar dom högre klasserna inte är 4wd.
 

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
aaah amg är fina bilar... men denna var ju med audis 4,2 liters motor va?(420hk)
tog ju ett år innan den större motorn kom till audi r8...
Skulle vara roligt med ett nytt test med samma bilar och audis r8 med 5,2liters motor.(520hk)
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Jo, detta är med den mindre motorn :) Vad jag vill se är faktiskt R8an mor Cadillac´s nya CTS-V som är en fullutrustad lyxbil på 550hk som gör 0-100 på 3,8 sek och har en toppfast på 309km/h och kör nordslingan på nûrburgring på 07:59:16 och blev då världens snabbaste 4dr bil. Endast porsche som påstår att dom har en snabbare med sin panamera men finns inga bevis för att den är snabbare.

Jag ska fan ha mig en sån AMG, fast kan även ta en vanlig sedan men värre sleeper får man ju leta efter :D Ska iofs även ha mig en CTS-V oxå men :p
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jo, detta är med den mindre motorn :) Vad jag vill se är faktiskt R8an mor Cadillac´s nya CTS-V som är en fullutrustad lyxbil på 550hk som gör 0-100 på 3,8 sek och har en toppfast på 309km/h och kör nordslingan på nûrburgring på 07:59:16 och blev då världens snabbaste 4dr bil. Endast porsche som påstår att dom har en snabbare med sin panamera men finns inga bevis för att den är snabbare.

Jag ska fan ha mig en sån AMG, fast kan även ta en vanlig sedan men värre sleeper får man ju leta efter :D Ska iofs även ha mig en CTS-V oxå men :p
Du får nog ta och fixa ett jobb eller två först med tanke på alla planer på skoter byggen och bygget på Benzen du har nu osv...!
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Men då ska du ju ha råd med skoter planerna också ! ;)
Jo, men de får man lösa på annat vis ;) Får offra sånt som inte e lika viktigt, typ kläder å sånt :p Kläder har man ju ändå en jävla massa av innan så ;)

Fast sen får vi se om de blir nån skoter nästa år.. Har funderingar på att flytta ett tag för att jobba å tjäna bra med pengar men vi får se hur de blir :)
 

JasGas

Aktiv medlem
9 jan 2010
76
0
6
Arvidsjaur
Audi R8 och S5 är långt ifrån några raketer från stillastående men kasta in en RS8 eller RS5 då får nog Amgn stryk.
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Audi R8 och S5 är långt ifrån några raketer från stillastående men kasta in en RS8 eller RS5 då får nog Amgn stryk.
Precis :) Fast mercedes har aldrig varit så mkt för sportigare bilar egentligen, dom lägger ju största vikten på komfort och lyx. :)

Något jag skulle vilja se är de brutalaste från dom företag som trimmar och förädlar BMW och Audi ta sig an ett monster som är baserat på en Mercedes CLS (bilar i samma klass som CLS då för att de ska kunna betraktas som rättvist). Det jag tänker på är en bil som heter Brabus Rocket.

0-100 - 4sek
0-200 - 10,5sek
0-300 - under 30sek

Topfart 362,4km/h

730hk @ 5.100rpm
1.100Nm @ 2.100rpm

Detta är då en lyxbi :D

http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=34781