och med detta uttalande
räsern
så vet vi att du inte vet skillnaden, punkt.
Det fundamentala med Rmotion boggien är dess (för brp) nya sätt att arbeta, räsern säger att de bara är en vinkel på en fjäder som skiljer. Att man poängterar detta är ju inte så fel, att man inte fattar hur stor upphängningen och infästningspunkterna på fjädern gör, kanske inte alla gör.
att bagatellisera över geometri i fjädringssystem, är lätt, det ser ju inte så konstigt ut.
Dämpare fram, dämpare bak, längre slaglängd här klart. denna är bättre klart.
Är man insatt i hur avancerad denna geometri egentligen är i deras nya boggie så är de lätt att urskilja på ett forum vilken som svamlar och vilka som inte gör de.
Angående fjädringsvägarna så har Rmotion 394 och PPS har 390, vare de du ville poängtera räsern?
PPS fjädringen är awesome, ingen kan säga något annat. Men den är inte ny, och nya grejer är på väg. inte så konstigt.
Rmotion är boggin som Polaris hävdar inte kan byggas, utan att göra en konstruktion som den vi ser i deras Rush, dvs. fullt ut progressiv.
Som sagt, pps är grym, men de finns ny saker nu.
[video=youtube;wmNYrV1zN9w]http://www.youtube.com/watch?v=wmNYrV1zN9w[/video]
De största skillnaderna på skidoo och lynx är just deras framvagn och boggie, förstärkningar finns till bägge om man vill ha de. För väldigt många passar en Boondocker lika bra som en Freeride. Lynx har inte samma bredd i sortimentet helt enkelt som skidoo, då de bla inte erbjuder någon inriktad lössnömaskin. Att säga att den ena är vekare än den andra, att den ena väger mer än den andra, de e bara personliga preferenser som avgör de skillnaderna. Förstärkningar finns att köpa, elstarter finns att köpa.
Vill du inte lägga ut pengar på detta efter inköpstillfället, så sätt dig och kolla vilka på sprängskisser vilka modeller som har vilka förstärkningar innan du köper, ifall de e så viktigt.