Vad är skillnaden imellan lynx och skidoo?

R

räsern

Så om du har en boggi som lynx har patent på får då skidoos team åkare använda den? men det bevisar att lynx är mer optimerad!

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
säger inget om att lynx har bättre fjädring och att ja personligen själv håller lynx högre en ski doo men förstår ändå inte ditt argument varför dom inte ska få tävla med en pps.

de där med patent har ju bara om vi säger att skidoo ska lansera en ny modell och gör en exakt kopia av lynx och ska sälja ut till oss så får dom inte göra men om du själv väljer att sätta i en pps boggi i din ski doo så har de absolut inte med några patent att göra däremot lär försäkringsbolag kunna ifrågasätta en hel del vid skada om en sådan uppstår.

San_Andreas

Välkänd medlem
22 jan 2010
348
1
16
Skell-Hell
44 mattan räcker inte alls till.. Att monta ny matta på en ny maskin är så pass kostsamt då både matta, drevning och variator måste bytas.. Bättre köpa en maskin som är anpassad för djupsnön redan från början.. men finns ju fler alternativ än lynx och ski doo.. för mig så skulle dock jag välja lynx om jag ska köra kort lekmaskin.. å skidoo om jag ska ut å klättra å köra puder..

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
skulle jag välja långt skulle ja fortfarande inte välja ski doo och heller inte lynx ;) utan isåntfall antingen arctic eller polaris :D kort blir de lynx

R

räsern

Vill minnas att han som tillverkat pipola boggien enbart tillåter montering av den i Lynx.
ja Pauli Pippola och jane tapio som tog fram boggin åt Fabriks åkare för lynx 2005-2006, sen släpptes den på Re och Rc 2007.

Lynx har alltid vart dyrare :)

Sen är det svårt för vissa skidoo åkare att förstå det som diskuteras! Tycker budskapet är framtaget och tråden kan låsas :)

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Du KAN inte vara mer än 14 år.

Ni har komme fram till att Lynx använder pps boggie.. Inget mer, finns det inga mer skillnader?

Och du som förespråkat att lynx är så mkt bättre än ski-doo, VAD är bättre? Pps boggien är bättre säger du,i jämförelse med vad? Ski-Doos racing boggie? Stämmer säkert.

Om du då tar en t.ex Polaris och lämnar in den till nått "optimerings företag", som bygger ett bra boggie, vässar motorn lite, lackar om den och kallar den "megabraochbäst".Är det då en bättre maskin än en Polaris? Varför?

Får ursäkta mig. Har inget emot lynx utan kan väll själv tycka att Lynx är för ski-doo, vad AMG är för merca. Men jag är så jävla less på "räserns" märkes ***eri i varenda tråd.

Topic: mer likheter, skillnader? Hur är det med framvagn på de nya maskinerna? På de äldre trailingarms maskinerna skiljde ju sig lynx även där, hur är det idag?

R

räsern

Du KAN inte vara mer än 14 år.

Ni har komme fram till att Lynx använder pps boggie.. Inget mer, finns det inga mer skillnader?

Och du som förespråkat att lynx är så mkt bättre än ski-doo, VAD är bättre? Pps boggien är bättre säger du,i jämförelse med vad? Ski-Doos racing boggie? Stämmer säkert.

Om du då tar en t.ex Polaris och lämnar in den till nått "optimerings företag", som bygger ett bra boggie, vässar motorn lite, lackar om den och kallar den "megabraochbäst".Är det då en bättre maskin än en Polaris? Varför?

Får ursäkta mig. Har inget emot lynx utan kan väll själv tycka att Lynx är för ski-doo, vad AMG är för merca. Men jag är så jävla less på "räserns" märkes ***eri i varenda tråd.

Topic: mer likheter, skillnader? Hur är det med framvagn på de nya maskinerna? På de äldre trailingarms maskinerna skiljde ju sig lynx även där, hur är det idag?
Hur gammal är du som sitter och bedömer andras ålder? ifrån en text på ett forum :) MEN OM SKIDOO HAR EN BOGGIE SOM ÄR TAGEN IFRÅN EN LYNX MED ORGINAL PPS LOGGAN PÅ är det en annan sak en att bygga en egen boggi fattar du? Lynx är känd för vekare framvagn :)
Ja men vilka mer skillnader finns då? dra fram en spräng skiss och börja, tror att TS förstår endå. En fast vissa andra inte gör de

toml

Aktiv medlem
13 sept 2010
80
0
6
Börjar också bli irriterad på dina inlägg. Det enda du gör är att döma ut Ski-Doo för att de har en dålig boggie?

Tänk till för fan. Sluta bete dig som en p12 om du inte är det!

Har du funderat på vilken motor som sitter i Lynx -12? Den är väldigt lik Ski-Doo-11..

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.153
24
38
Om man inte vet skillnaden kanske man inte ska uttala sig...

bara en tanke..

R

räsern

Forumet är mitt liv.. det här mitt riktiga jag finns!

Lugna ner er förhelvete, :)

Haha jag för nekar inte att ski doo är en bättre skoter..
Men så du säger att dom största skillnaderna inte är chassit?
Boggin? Grovleken på dämpare? Om du nu vill döma ut mig
kom då och rätta mig istället för att bli arg över ett foruminlägg.

Berätta vad jag säger som inte är sant, eller så håller er till topic :)

Last edited:

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Det är väll ingen som säger att det du skriver inte är sant. Det är alla jävla extra meningar som så tydligt antyder att lynx är så jävla mkt bättre som man hakar upp sig på.

Tråden handlade väll inte om vilken som var bäst, utan om vilka praktiska skillnader det finns.

R

räsern

Antyda ja, dom flesta vet att det som skiljer maskinerna åt är förstärkningar, vissa tycker att förstärknigar är bra vissa tycker det är skryt. Det som skiljer mig ifrån en p12a är att jag kan äga alla märken som fyller funktioner inom mina områden vilket skidoo gör men det är enligt *MIG* mer skoter för pengarna i en lynx i 550 klassen :) men är väll bara skryt. Tolka det hur ni vill

Ant_

Välkänd medlem
23 feb 2011
140
0
6
Ljusdal
Varför är det sån märkeshets? Smaken är som baken.

Verkar som att det är svar från de som ivrar för "sitt" märke och vill hävda sitt val.