vad är problemet?

Gabriella82

Välkänd medlem
3 nov 2006
418
0
16
Har fått problem.

Jag och min sambo var ute och tog en sväng med skotern ikväll -10 grader. Körde upp för ett mindre berg och den gick som en klocka. Kom upp på toppen och stängde av masiknen en sväng och sen skulle vi åka så vi startade upp maskinen efter ca 5 min och den gick på tomgång ca 2-3 minuter sen började den att blurra hörde man så jag slängde mig på masikinen och gasade iväg men det varf inget ork i den han nästan vill dö. Det gick några 100m sen dog den och den gick ingte att få igång. Provade att byta stift men inga liva. rände till lite gran men inget mer. Den gick lite i början på full choke men så fort man ströp ner choken så gick den inte alls. Vad kan detta vara? Är det is i bränslet? Eller vad kan det bero på?
Fick lämna maskinen och gå 3,5 km så motion har vi fått.
 

KTM

Välkänd medlem
20 jan 2010
162
0
16
Örnsköldsvik
Jag gissar att den får för lite bränsle, framförallt eftersom du skriver att den gick en aning bättre med choke. Is som du nämner kan vara en orsak, kolla bränslefilter (jeepdunkar kan släppa ansenliga mängder färgflagor) eller förgasare efter skräp och beläggningar. Är du säker på att du har bränsle i tanken, ingen som har slangat ur den för dig?
 

Gabriella82

Välkänd medlem
3 nov 2006
418
0
16
Jag gissar att den får för lite bränsle, framförallt eftersom du skriver att den gick en aning bättre med choke. Is som du nämner kan vara en orsak, kolla bränslefilter (jeepdunkar kan släppa ansenliga mängder färgflagor) eller förgasare efter skräp och beläggningar. Är du säker på att du har bränsle i tanken, ingen som har slangat ur den för dig?
ingen har slangat bränsle det vet jag. Men skräp i filter låter lite konstigt. I och med att den gått som en klocka tidigare.
 

KTM

Välkänd medlem
20 jan 2010
162
0
16
Örnsköldsvik
Om du nu inte redan gjort det så kan det vara en god ide att tömma tanken för att säkerställa att det inte händer igen.
 

DKT

Medlem
6 mar 2011
18
0
1
Nykvarn
Jo precis. Även om maskinen går nu skulle jag inte anse problemet som löst i och med att bränsle Inte fryser vid -10.:eek: