Vad är detta för skida???

pansarharry

Medlem
19 sept 2006
20
0
1
Hello.

Är en glad skoteramatör :hello:.

Skulle beställa nya plastbelag och styrstål till min Polaris Indy 600 cc XLT -94. Kan behövas eller vad tycker ni??

Problemet är att skidan förmodligen är bytt för handlarn sa att det skall sitta stålskidor på dom.

Hur skall jag få reda på vilka belag som passar till denna skida??:confused:
Nån som känner igen dem kanske eller har nån annan bra ide??

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
bara ta skidan med dig till ÅF o kolla vilka styrstål som passar.. då hittar du vilka skidorna ska vara till

pansarharry

Medlem
19 sept 2006
20
0
1
Ok, det är så man lär göra.
Hade hoppats på att kunna beställa delar över nätet.
Har lite långt till nån bra affär.

Går det inte att mäta sig till det??

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
jorå bara mät mellan varje skruv
exempel på bild, sen skriver du här så kan vi nog hjälpa dig va det ska vata till för skidor =)

R

Robin

Det där är Duells egna plast skida.

88-1100 Skida, undre Svart 289,00 kr
88-1142 Styrskena Coromant Par 865,00 kr

pansarharry

Medlem
19 sept 2006
20
0
1
Tja.

Helt rätt Robin. Men vart hittade du dom priserna och nummren?

Var till min handlare som också kände igen den direkt men han sa att Duells hade tagit bort dom ur katalogen och att det bara gick att få tag i styrstål till dom numera.

Han sålde ett nytt par av samma modell till mig för 2500:- som han hade liggandes på hyllan.

Lurad??

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Tja.

Helt rätt Robin. Men vart hittade du dom priserna och nummren?

Var till min handlare som också kände igen den direkt men han sa att Duells hade tagit bort dom ur katalogen och att det bara gick att få tag i styrstål till dom numera.

Han sålde ett nytt par av samma modell till mig för 2500:- som han hade liggandes på hyllan.

Lurad??
Ja, de finns många fina skidor på blocket för halva priset. Skidor man sedan kan byta stålen på, de verkar ju vara kört igen nästa gång dom tar slut.