Vad är bättre med STORA vändhjul... ?

Ture_Tapio

Välkänd medlem
27 mar 2006
180
0
6
Matfors
precis men man måste höja bakersta axeln då så slidesen ligger i som om det var std. hjulen som sitter där...
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Lynxdåre skrev:
rullar lättare visst, men märks det ?
På en dragracingmaskin som i övrigt är optimerad till max och där 1/100s räknas så märks det, men det är inget en vanlig dödlig kan "känna" vid ett jämförande kör test.
 

Lynxdåre

Välkänd medlem
3 jan 2006
390
0
16
Lule - Hpda
MrGreen skrev:
På en dragracingmaskin som i övrigt är optimerad till max och där 1/100s räknas så märks det, men det är inget en vanlig dödlig kan "känna" vid ett jämförande kör test.
slutsats: Bling Bling ;)

Då kan man ju istället lägga pengar på bränsle eller optimering
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Mycket Bling Bling men....

ejwbegysv skrev:
Ja mest Bling bling :
Jag har faktiskt en liten ursäkt och det är att min förlängning bara finns för 8" hjul ;)


 

Lynxdåre

Välkänd medlem
3 jan 2006
390
0
16
Lule - Hpda
MrGreen skrev:
Jag har faktiskt en liten ursäkt och det är att min förlängning bara finns för 8" hjul ;)


nice, tycker man ska ha hjulen på utsidan som på bilden, ser lite dumt och klent ut att ha på insidan
 

Peggan

Välkänd medlem
25 jan 2005
684
0
16
55
Vallentuna
www.superclamp.se


Jag tycker det är snyggt med bara innre, på en lössnömaskin så är det helt ok. Nya Polaris har bara 2 innre på RMK. På en maskin du ska hoppa/leka med ska du nog ha fler hjul.

Mattan rullar mycket lättare med dessa hjul, jag har inga problem att dra min på garagegolvet.
 
E

ejwbegysv

Om man endast har på insidan så blir mattan mer följsam men nackdelen är att man riskerar att bryta av stavarna i mattan...