Va ska man fästa lyktglaset med?

SaiGon86

Välkänd medlem
1 jan 2000
246
0
16
Storvik Sverige
[Uppdaterat: Senast editerat den 20-Jan-04 kl 02:40 PM (CET)]fick lyktglaset jag beställde idag. va ska man fästa det med? typ sånt som man tätar husvagnar o sånt med? såntdär genomskinligt?
ska sätta fast det i insatsen.
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
RE: Va ska man fästa lyktglaset med

>[Uppdaterat: Senast editerat
>den 20-Jan-04 kl
>02:40 PM (CET)]fick
>lyktglaset jag beställde
>idag. va ska man fästa det
>med? typ sånt som man tätar
>husvagnar o sånt med?
>såntdär genomskinligt?
>ska sätta fast det i
>insatsen.

Japp, det funkar fint.

 

Vmax 500

Välkänd medlem
1 jan 2000
408
0
16
39
Järvsö
RE: Va ska man fästa lyktglaset med

Får man inte med sånt och fästa med fast det är så ##### dyrt....:(
 

SaiGon86

Välkänd medlem
1 jan 2000
246
0
16
Storvik Sverige
RE: Va ska man fästa lyktglaset med

[Uppdaterat: Senast editerat den 21-Jan-04 kl 00:24 AM (CET)]fick stenskott av en polare så glaset gick sönder. frågare på forumet var man kunde köpa ett. såg ett på blocket för 600 komplett med insats. ringde till oves mc service, dom skulle ha 1300kr för samma sak fast nytt.
sen var det nån snäll person här på skoterleden som visade en länk till motorhuset som hade en begagnad lyktinsats med glas för 200kr:) ringde förra veckan på onsdag, hade den på torsdagen, fast jag bor 100 mil ifrån stället. satt dit den idag och den passade perfekt, använde lyktinsatsen som följde med fast den var lite lagad, men det syns inget.
 

torbjorn

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.526
9
38
Sundsvall
RE: Va ska man fästa lyktglaset med

Vad du än gör, så använd inte nån silikonmassa att fästa lyktglaset med. Den ger ifrån sig silikonolja under härdningen, oljan lägger sig på strålkastarreflektron och gör den matt.

På bilstrålkastare där lyktglaset är fastlimmat på en (plast-) reflektor brukar det fungera bra med en uretantätningsmassa (Sikaflex, finns på byggvaruhus). Biltema har också någon sån uretanmassa. Den är visserligen inte genomskinlig, man får välja vit, grå eller svart.