v-max xtc 500

viggebo

Välkänd medlem
12 mar 2006
114
0
6
Nån mer än jag här på forumet som upplever sin v-max 500 som riktigt slö på låga varv? mitt tillslag ligger på 2600 rpm?!?!

Det är många grejer som gör det mindre roligt att ut å åka, t.ex. så känns det inte bra att åka på en skoter som upplevs lite stel och "skramlig", har nyligen bytt bussningar i primärvariatorn men man kan inte släppa tanken på om nåt annat skulle få för sej att gå sönder.

Nån annan som upplever samma sak på sin yamaha?

/Viggebo

black_sirpa

Välkänd medlem
13 jul 2006
380
0
16
34
Kiruna
du kan ju alltid sätta en hårdare fjäder(men se till så att sluttrycket är desamma) eller så kan du fila startgropar i vikterna,

J

Jona$

tillslaget ska ligga på 4000 och skrammlar? dom skrammlar inte om man tar hand om dom, kolla nitar,fjädrar,variatorer och att inte nått skaver

pberglund

Aktiv medlem
1 jan 2000
74
0
6
Piteå Ungern
köpte ny primärfjäder samt munstycken till min gamla 500 av kn racing , kan säga att det blev som en helt ny skoter:)
så det skulle jag satsa på om jag var du

landstrom_4

Aktiv medlem
8 nov 2006
54
0
1
brändön
då skulle jag vilja att du säger färgena på din fjäder och så väljer du en, med dom två första färgerna lite längre på listan ner men den sista färgen ska vara densamma

viggebo

Välkänd medlem
12 mar 2006
114
0
6
Tittar man lite längre upp på länken finns två pioneer performance fjädrar och en av dom har jag tänkt köpa, men jag vet inte vilken och om dom ens passar?