v-max 700 blöddrar

antepolaris_

Aktiv medlem
27 dec 2008
80
0
6
kalix
tjenare, det känns som om den aldrig blir varm eller att den får alldeles för mkt bensin men på lägre varv (1500-3000rpm) är den väldigt rapp och när den stått i garaget och blivit varm och man tar ut och kör den så går den bra. kan det vara termostaten som krånglar eller vad tror ni?
 

O.bach

Välkänd medlem
14 jan 2007
274
0
16
Norge
Hei.

Tar det lang tid før den blir varm? Kjenn på kjølerene under stigbrett. Tar som regel en 3-4 min før de begynner å bli varme. Er den lettstartet kald?
Har du originale dyser i forgasserne? Går den bra på høyere turtall? Kan være nålene som er for høyt oppe. Skal stå på 3 hakk ovenifra og ned, med to shims(plastskiver) under.
Sjekk denne linken: Der står mye om forgassere og justering++.
http://www.totallyamaha.com/snowmobiles/aaTECH/TechIndex/sledTechIndex.html

Mvh

Ole Bach
 

antepolaris_

Aktiv medlem
27 dec 2008
80
0
6
kalix
Hei.

Tar det lang tid før den blir varm? Kjenn på kjølerene under stigbrett. Tar som regel en 3-4 min før de begynner å bli varme. Er den lettstartet kald?
Har du originale dyser i forgasserne? Går den bra på høyere turtall? Kan være nålene som er for høyt oppe. Skal stå på 3 hakk ovenifra og ned, med to shims(plastskiver) under.
Sjekk denne linken: Der står mye om forgassere og justering++.
http://www.totallyamaha.com/snowmobiles/aaTECH/TechIndex/sledTechIndex.html

Mvh

Ole Bach
jag har kännt på kylarna och dom är ljumna när jag kört ca 10min och det är orginal munstycken och nålarna vet jag inte hur dom är ställda. den går dåligt på högre varv
den är ganska svårstartad kall
men ska kolla det med nålarna det låter vettigt :)
 

O.bach

Välkänd medlem
14 jan 2007
274
0
16
Norge
Hei.

Tyder nok på at den får for lite bensin. Sjekk også justering på choke at den er rett. Ha en til to millimeter slakk i wire. Sjekk også TORS som kutter motoren over 4000 rpm, slik at gassen ikke skal kan henge seg opp. Den kan gjøre at den ikke går ordentlig. Koble sammen ledningene som er for TORS. Da vil den kutte over 4-4500 rpm. Kveles den ved gasspådrag med evt smell ut av eksos eller innsug? Er sikkert at det er noe skitt i kanaler eller dyser. Ta ut filterene som sitter under flottørene på forgasserne. Der kommer bensin inn og det pleier og samle seg skitt der. Ta også å rengjør forgasserene ordentlig samtidig.

Mvh

Ole Bach