v-max 500 xt -98

SaiGon86

Välkänd medlem
1 jan 2000
246
0
16
Storvik Sverige
min polare ar en v-max 600sx -97, vet inte va som skiljer dom emellan, men det sitter öhlinare original på den, tror inte den dra rså mkt bensin, runt 2 kanske.
 
R

Red

Jag har en vmax 500 xtc -98 som är i det närmaste en likadan skoter. Det sitter öhlinare på min runt om så fjädringen original kan jag inte säga något om. Tycker det iallafall är en fin ledskoter som det går att hålla riktigt hög fart med mellan granarna. 500-motorn är väl kanske inte Yamahas bästa, även om den går bra. Men den drar alldeles för mycket soppa. Över 3 liter är det ibland om föret är lite tyngre. Välj hellre en Yamaha-trippel så får du en motor som går både billigare och låter finare. I lössnö är den heller inget vidare, men det är som sagt en ledmaskin. På min skoter har jag plastskidorna som sitter på srx och jag vet inte om dom är smalare än plåtisarna, men jag tycker dom tenderar att skära ner lite mycket. Men det ger ju bra grepp i kurvorna.
 

jonas1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
59
0
0
jag har en v-max 500 xt-98... den går bra har bytt matta på den till en 28 ismatta..(mjukmatta).. de är bra drag i den..och är hyfsad fjädring.. men något fram tung.. fast grymm o liten skoter:p weeiii D

var nöjda om ni baken på mig...mer än så kommer ni inte se:p
 
S

sxr 500

v-max 500 xt är i stortsett samma som sxr 500:an. 98:an har plåtskidan som för övrigt funkar nästan bättre än yamahas komposit skida... sen är det kanske andra dämpare. fin skoter! köp en 30mm helkammad matta och quick rodds till boggin så får du en grymt rolig busskoter!