v-kitt till XR-S 800 etec 2011

Mjohansson

Välkänd medlem
8 okt 2008
396
0
16
Tjeena. Jag är påjakt efter ett v-kitt till min skoter och har blivit tipsad om diablos. Någon här med en xrs med just hans v-kit och kan dela med sig av lite erfarenhet? Någon som rekomenderar ett annat kit? Jag har läst att xr-sen har bra variatorer original så gör ett vkit någon större skillnad då?
 
Last edited:

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Jag har inte testat 11án men min Freeride går då bra mycket bättre än 12ans Xrs.
Jag har Diablos och det fungerar kanon.
 

Ellsworth

Välkänd medlem
17 nov 2007
880
0
16
Skellefteå
Rekommenderar Cudney racing v-kit. Går att köpa till bra pris från usa och gör en jävla skillnad.
Bästa köpet är däremot ett team variatorkit med ny sekundäraxel och team sekundär då ingår de även till primären.
MVH
 

Mjohansson

Välkänd medlem
8 okt 2008
396
0
16
Fick du vikta om något/mixtra lite eller var det bara att montera sen låg det spot on?



Jag har inte testat 11án men min Freeride går då bra mycket bättre än 12ans Xrs.
Jag har Diablos och det fungerar kanon.
 

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Diablos kit har en mängd olika justeringsmöjligheter. Men du kan defenetivt få en färdig setup.

Cudneys kit fungerar också bra, men ger en högre remtemp än Diablos
 

Mjohansson

Välkänd medlem
8 okt 2008
396
0
16
ca 1000kr billigare om man ta cudneys kit istället, köpt från speedtech då alltså. Har läst lite mer om diablo och han verka ju ha hittat väldigt rätt och många är väldigt nöjda. Är hans värd en extra tusenlapp?
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Om du kollar på vad dom ingår i kittet -ja?
Vill du ha ett kit som är uttestat i Svergie med hjälp av kunnigt folk och mattdyno -ja?
Vill du ha ett kitt som inte slirar i overdrive utan växlar all out -ja?

Säger inte att cudneys är dåligt alls men i diablos kitt ingår armar som ger ett grymt remtryck.