V-kit

chabling1337

Välkänd medlem
20 dec 2008
114
0
6
boden
hejsan jag funderar på att stoppa v -kit på min formula z 583 95a. jag undrar vilka som passar och vad dom kostar? . och vart man kan få tag på pirat drev till ski-doo tack på förhand // mvhh jimmy:rock:

chabling1337

Välkänd medlem
20 dec 2008
114
0
6
boden
skrota skiten ? :D varför ? ska modda den .. nog kan jag köpa ny öppna börsen åt mig så ingenfara .. AKA DRYGARN

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Annars är ju standard att dreva ner samt sätta en styrhöjare.... Kostar några hundralappar.

Jag vet inte av någon som säljer färdiga kit till din maskin.. Det kan finnas men jag vet ingen

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
du får nog mest för pengarna om du drevar ner (tex duells), sätter på en hårdare fjäder för ett högre tillslag, samt ev. UFO brickor.. Detta landar på kanske en tusenlapp tot.

chabling1337

Välkänd medlem
20 dec 2008
114
0
6
boden
ja det satt jag ochså och funderade på :D dreva ner .. styrhöjjare har jag redan :D men vet någån nån som säljer pirat drev inte så sugen på att lägga ner typ 1500 kr på 1 drev och kjedja och jag har hört att dom toppar typ 155 men jag behöver inte ens i närheten den hastiget heten . så jag undrar hur många kuggar tycker ni jag ska dreva ner ? :S nån som vet vad som sitter orginal ? nån som vet nått annat man kan göra ? typ om det finns nån pipa som passar eller nått ?

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
2 kuggar på toppdrevet (det lilla) brukar vara "standard". Dreven hittar du lättast på siter typ blocket eller skrotar. De behöver inte kosta mkt.

Kedjan (om du måste) den kortar du själv. Sök på forumet så hittar du nog hur man gör ...

Pipa bör du nog hitta beggad om du ska ha en för de är riktigt dyra att köpa nya.

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
hejsan jag funderar på att stoppa v -kit på min formula z 583 95a. jag undrar vilka som passar och vad dom kostar? . och vart man kan få tag på pirat drev till ski-doo tack på förhand // mvhh jimmy:rock:
Piratdrev hittar du hos återförsäljare eller valfri försäljare av mopeder, hojar, fyrhjulingar.

chabling1337

Välkänd medlem
20 dec 2008
114
0
6
boden
jo hade ju tänkt köpa beggad pipa men vad för nån som passar ? .. och det dära med drevningen hur mkt tycker ni jag ska dreva ner ??

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Ring och hör med luleå skoterdemontering, dom kan fixa drev åt dig, sen så kanske dom har inne en passande pipa också:)
Kolla först vad för drevning som sitter där, kanske redan är nerdrevad? Sitter orginal där så skulle jag säga nerdrevning på 2 kugg.

chabling1337

Välkänd medlem
20 dec 2008
114
0
6
boden
jo jag tänkte det men brukar dom inte vara äkligt dyra på demonteringar ? :p men jag vet att det sitter orginal drevning och skotern är typ 4 mil i från mig så ids riktigt inte fara dit för att bara för att räkna kuggar :) men nån som vet drevningen ? skulle varit väldigt tacksamt :)