V-kit 500 edge

FOX1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
22
0
0
Tja!

Det beror som sagt på vad du skall ha maskinen till. Drag, backe, cross, enduro etc etc..
Jag rekomenderar starkt supertourquers Heelklicker v-kit.
Det går enkelt att ställa in efter egna önskemål och du får en backshift som inte går av för hackor.
Däremot kan det bli en del testande innan man hittar rätt.

Lycka till/FOX
 

hotseat

Aktiv medlem
1 jan 2000
96
0
6
Kör du med Heelklickers isåfall vilken skillnad vart det axx, toppfart.
Jag kör mycket led och även på sjön, jag vill ha värre axx men inte förlora det härliga draget mellan 50-175 km/h
 

FOX1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
22
0
0
[Uppdaterat: Senast editerat den 19-Nov-02 kl 01:58 PM (CET)]Yepp jag kör med HC. Som jag ställde in mitt så satsade jag på blixtsnabb gasrespons med bästa möjliga backshift dvs lämpar sig för cross/enduro.
Nu är maskinen mycket rappare och agressivare i sin karaktär, klart påtagligt. Men givetvis matar den hårdare oxå viket ger bättre ax.
Har ingen aning om toppfart, har inte testat och det intresserar mig inte det minsta. Gillar man det rekomenderar jag en trippel med lite större volym;)
Hur kan man få värre ax men samtidigt förlora draget mellan 50-175?!
 

proxedge

Medlem
1 jan 2000
34
0
1
Om du vill ( leave the 600cc in the hole....) stoppa in 10-58:s + en primärfjäder på 170-310, spänn sekundären till 3#. Håll nu i styret och passa nacken.....

Du kan om du inte gör kgm långa fullgasrepor under 12-15 minusgrader lätt stoppa i MJ390. Jag har haft en likadan i 2 säsonger och den drog inte mkt alls 1.8-2.0l/milen.