
Micke
Ja de har lossnat pga utslitning på några äldre vforcare. De håller inte i närheten så länge som org läppar eller boyesenläppar i org korg. Man bör kolla läget på dem lite då o då om man vill vara säker på att de är ok.Har du vart med om att reedläpparna har släppt nån gång från insuget. Tycker att det är en ganska räpplig konstruktion, kört arctic tidigare och då skruvar man ju fast grejerna i orginalkorgen dvs.
Det är inga problem med lite glapp om det bara är 0,1-0,5mm "när det gäller v-force". Jag brukar vända bladen ett halft varv om de glipar för mycket. De brukar glipa lite 0,1-0,2 helt nya också så det är ok.Är ett glapp på typ 0,1-0,2 mm för mycket, skall man byta dessa läppar eller funkar det att köra på. Jag har bytt ut de läppar som hade skadade ytterhörn, sen ser jag inga skador på de andra läpparna förutom att de inte riktigt tätar när man tittar igenom reedkorgen. kommer inte dessa läppar att täta när motorn är igång pga vevhuskompet.