v-force 3 ombestyckning, hjälp sökes innan jag blir tokig.

Robbbb

Välkänd medlem
10 mar 2006
356
0
16
övik
Tjena. Jag har problem med att min enduro 600 ho -03 går bara bra på mellan och höga varv med choken. Jag har bytt reeds till v-force och i papprena till dom så står de att man kan behöva bestycka om. Har bara kört skotern med v-force bytte direkt när jag köpte den. Den går alltså bra på låga varv utan choke men går konstigt på mellan och höga varv och med choken i så går den lite för fett på låga varv och perfekt på mellan och höga. Har 20 på lågfarten och 380 på main. Kan jag behöva gå upp ett par snäpp på mj tro?

Har en fråga till, jag hade problem förut med att den gick skit dåligt, då var problemet att avgasutblåset var till knycklad, banka ut de och den gick mycke bättre. Men jag undrar om det är kört länge sådär kan den ha sotat igen ordentligt då? Alltså kan de ha hänt nå när den hålet var 40% mindre än de ska vara? För en polare har en likadan modell fast en 700 och den låter mycke "friskare" när han gasar, alltså avgasljudet. Kan tillägga att min går jävligt varm, kör jag tex. på en väg i 100 m börjar lampan lysa. Ryker om pipa och även cylindrar utan att snö ligger på dom. Sen så när jag har tagit isär pipan och burken så ligger en massa rök kvar inne i dom, är detta normalt?
 
Last edited:

Robbbb

Välkänd medlem
10 mar 2006
356
0
16
övik
Fick höra att soppapumpen kanske inte funkar riktigt hundra, men ska den då gå bra på choken ??
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Om du kör mycket med för litet utblås är risken stor att du har värmeskadat kolvarna. Ta ett kompprov!!
 

Robbbb

Välkänd medlem
10 mar 2006
356
0
16
övik
Har ingen kompmätare som funkar men ska fixa en men kompet verkar inte vara nå problem, startar lätt kall som varm, i helgen när jag körde var de runt 12 minus när vi starta på morgonen, 3 drag så var den igång.
Är det nån som kan svara på vad de blir för symptom om vi säger att slutburken är tilltäppt med en massa skit nu sen den gått med för litet utblås. Kan den gå som min gör då? Sen så hur reagerar avgasportarna på ett förhöjt mottryck ?