vätskekylda skit eller ej i dalarna???

evilmandel

Medlem
8 okt 2006
18
0
1
insjön
jag får höra av folk att det inte är nogon ide att köpa en vätskekyld skoter om man åker i dalarna närmare leksand!hur lite snö kan man åka på med en vätskekyld?hur kräsna är dom egentligen?
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Är de tillräckligt mkt snö för att åka skoter huvudtaget är de tillräckligt för att ha vätske kyld skulle jag vilja säga :p

jag får höra av folk att det inte är nogon ide att köpa en vätskekyld skoter om man åker i dalarna närmare leksand!hur lite snö kan man åka på med en vätskekyld?hur kräsna är dom egentligen?
 

The Engineer

Välkänd medlem
1 jan 2000
228
0
16
Hmm...De som säger så har inte mycket innan för pannan tyvärr! Antagligen fö de inte har ekonomin eller kunskap om hur en snöskoter egentligen fungerar. Eller som vanligt den svenska avundsjukan..Har bott i norra värmland i ca 10 år innan jag flytta norröver. Har åkt i snitt 200 mil per år på både fläktkylda och vätskekylda 800:eek:r, inga som helst problem..Att tänka var/hur man kör är självklarhet, här i Umeå trakten är det lika dålig vintrar som söder över. Så du kan alltså köpa en vätskekyld utan att vara bekymmrad! Kör där det är snö, och när det är snö så ska det ordna sig :)
 

PixXx_

Välkänd medlem
29 sept 2006
112
0
6
Ski-Doo Mxz X 440 -97 - -98 är ett bra exempel! tex. http://www.blocket.se/vi/9830271.htm?ca=3_s

har själv en MXZ 440x -00 och dom går som ett skott och är väldigt bra tillvärkade.. Min överhättningslampa har lyst 1 gång och det var för det knappt va nån snö där jag körde.. typ 1-3km..(det var minimalt med snö) så du ska inte oro dej över det.. lycka till!

//PixXx
 

evilmandel

Medlem
8 okt 2006
18
0
1
insjön
jag har en polaris nu fläktis 440 rätt gammal men kulsom fan att åka iaf jag hade tänkt mig en till polaris vätskekyld men vet ej vilken kanon bra skotrar
 

Jocke47

Välkänd medlem
20 aug 2006
234
0
16
38
Falun
A men som du säger just i Leksand och insjön där ska man inte ha en vätskekyld bara för att.. :Ja det bara är så.


men i Falun gåre skitbra
 

Ralle77

Välkänd medlem
1 feb 2006
288
0
16
Bjursås
A men som du säger just i Leksand och insjön där ska man inte ha en vätskekyld bara för att.. :Ja det bara är så.


men i Falun gåre skitbra
Bor i Bjursås, jobbar på Clas i Insjön. Har själv en vätskekyld och det har ALDRIG varit problem .... mattan fungerar ju som en stor fläkt vid kylarna så även om det inte finns snö kyler den. Är det snö får den dessutom som bonus extra kyla därigenom. Så för mig är vätskekylda maskiner det enda tänkbara.
 

Jocke47

Välkänd medlem
20 aug 2006
234
0
16
38
Falun
Ironi över alltihop om ni inte förstått det redan :) klart det går och köra en vätskekyld samt fläktkyld...



Ha det fint lär ut och rasta gulingen nu.