värsta skotern på marknaden

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Thundercat 1000.
Mach Z 1000 SDI

Dock inga maskiner som jag ser någon som helst nytta till att ha.
 
B

Biosteel

men hur står sig den maskinen då ? jag ha inte sett ngr tester på den :)
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Inte sett eller hört något om den heller, så tog inte med den.

Vad har du för syfte med maskinen fax110?

Menar, det är en ***** skillnad på Summit och Mach Z.
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
men hur står sig den maskinen då ? jag ha inte sett ngr tester på den :)
Har för att man har klockat den jävligt högt. Men annars säger mig mina fördomar hur den motorn i kombination med det chassit är: Tungt och klumpigt, 283 kg, och det är torrvikt och från tillverkaren... Men ska ju iaf gå som ett spjut. Läste en recension för ett tag sen och det var blandade åsikter om jag inte minns fel, men jag minns verkligen inte säkert... Var i en svensk skotertidning jag läste men minns inte vilken...
 
B

Biosteel

men lär ju vara en satans lakeracer tro ja iaf :) kan du inte leta lite resultat om hur den står sig mot övriga maskiner :)?
 
4

426H

Har för att man har klockat den jävligt högt. Men annars säger mig mina fördomar hur den motorn i kombination med det chassit är: Tungt och klumpigt, 283 kg, och det är torrvikt och från tillverkaren... Men ska ju iaf gå som ett spjut. Läste en recension för ett tag sen och det var blandade åsikter om jag inte minns fel, men jag minns verkligen inte säkert... Var i en svensk skotertidning jag läste men minns inte vilken...
Maxsled har vägt den, 325 kg med full tank vilket borde bli 295 utan bensin. 30 kg tyngre än apex. En powercruiser för välpreparerade leder.

http://www.maxsled.com/absolutenm/templates/articles_layout.aspx?articleid=1098&zoneid=17
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Föreslår en Yamaha Nytro med turbokit. 230-300hk, till hygglig driftsäkerhet. Då har du fortfarande en "lätt" och hanterbar skoter som funkar bra i lössnö.

Nackdelen är att du tappar motorgarantin med turbokit (om maskinen är så pass ny), samt att det blir omöjligt att köpa en "vanlig" skoter efter den...:cool:
Sen är det ju inte så billigt...
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Effektmässigt original är ju Arcticcat Z1 Turbo LE värst vad jag vet...


http://www.arcticcat.se/snskotrar/performance/z1-sno-pro-turbo-le/1185404-z1-sno-pro-turbo-le

den har jag testat på en sjö och även efter lite led, effekt har den då i överflöd! ingen ketchupeffekt heller utan bra med trycka över hela registret. passar säkert in bra på den amerikanska marknaden med långa och bra leder, ev här i sverige på arjeplogs sjöar.. ja ni fattar
 

steffemelloydn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.347
1
16
Piteå
Testade en Renegade 1200 för några veckor sen - Lätthanterad med bra tryck i motorn. En sån med turbo skulle jag vilja ha i mitt garage!