värsta på leden?

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
426H: där ser man, snacka om BRA PR för skotersläktet, och mindre bra för de hutlösa skidåkarna. Hålla på och sprider barn över leden hur som helst?! :hello:

Skidoo_Power

Medlem
1 jan 2000
28
0
1
Norrbotten
2. Körde parallellt med E4 för ett gäng år sedan, samma väg som man alltid åkte från Gammelstadsviken till Måttsunds skidanläggning. Körde över den höga plogkarmen på det vanliga stället, och döm om min förvåning då jag + El Tigré 6000 störtade ner i ett ca 3,5 meter djupt hål, varav halvmetern längst ner var vattenfylld!! FY FAN vilken dödsångest, den där tiondels sekunden då marken försvann under skotern, och man såg vattenspegeln längst ner i gropen. Fick hjälp av en uppmärksam förbipasserande lastbilschaffis att komma upp ur gropen själv, men skotern fick jag lämna i gropen några timmar. Helt sjukt!! Fick aldrig veta anledningen till gropen, men en grävmaskin hade grävt den, och den var inte varningsmarkerad... Plats: Påfart E4 norrut, vid Storheden Södra infart.
Så kan de gå då man kör utanför leden...

IceRman

Medlem
12 apr 2009
10
0
1
Burträsk
Själv är jag en av dom som underhåller lederna där jag bor och visst kan man störa sig på dom som buskör efter lederna.
Men det är bara rycka på axlarna och strunta i för annars skulle man inte orka sitta på skotern och sladda lederna varje kväll. Man kommer aldrig ifrån det tyvärr.

Sen läste jag även en kommentar om ni som störde er på lösa hundar efter lederna. Jag antar ni själv inte har hund för då hade ni nog inte dömt ut hundägarna för att dom har hundarna lösa.
Jag vet inte hur ni brukar göra då ni ser någon som är ute och går med sin hund lös. Men jag brukar i alla fall stanna skotern så dom får en chans att kalla in hunden istället för att behöva passerar och få en hund springande efter mig och en ägare som skriker all vad denna orkar för att överrösta skotern.

Där jag sladdar lederna finns det både folk som promenerar med hundar, åker skidor och kör hundspann. Och det är inget av dessa jag stör mig på. Det är faktiskt dom som är mest positiv över att jag är ute och sladdar. Det är oftare man får en klapp på axeln och ett glatt leende av en icke-skoteråkare. Det är ganska tragiskt då man tänker efter.
Där tycker jag många har att lära av motorcyklisterna. Dom hälsar på varandra då dom möts efter vägarna. Det spelar ingen roll om det är en HD eller en sporthoj.