Värmenöpt mxz 470 ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Hej, var ute o körde lite skoter i lössnön i dag, hade kommit snö så den var lite blöt, körde omkring o lekte runt lite, sen så fastna jag på en snö kant ... då drog jag på full gas och då lät det "Mjeeoå typ som om man sågar i träd" sen hördes "blubbblubbblubb" i ca 3-4 sek kanske. Testade dra runt motorn aldelles efter och den gick runt, den fick stå ett tag sen var det bara o köra som vanligt, går lika bra som förut..

Antaligen har den värmenöpit ? vad tror ni, är det värt att riva o kolla eller tror ni att den har klarat sig eftersom den gick som den skulle efter, kanske bara ett litet "Nyp" , Vad tror ni ? är de bara o chansa på att köra eller värt besväret att riva och kolla ?:stupid:

B

Biosteel

ja vem vet du kanske fick dig ett "nyp" där :) och angående att riva upp och kolla.. är man erfaren skruvare så går det fort och man kan snabbt korrgiera fel om det skulle vara några än att bara lämna de och hoppas på det bästa för det har en tendens till att bli dyrt då :)

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
ja vem vet du kanske fick dig ett "nyp" där :) och angående att riva upp och kolla.. är man erfaren skruvare så går det fort och man kan snabbt korrgiera fel om det skulle vara några än att bara lämna de och hoppas på det bästa för det har en tendens till att bli dyrt då :)
Jo jag vet, men då måste jag skaffa nya packningar å skit, o ekonomin är inte på topp

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.296
1.117
113
Stora Blåsjön
Skruva bort avgasssytemet och kolla in i utblåset på cylindrarna så ser du ganska snabbt hur det står till med kolvar och cylindrar.

Mange_P

Välkänd medlem
26 dec 2008
400
2
16
Luleå
Hur har du råd att köra om du inte har råd med packningar för nån hundring? Kan bli bra mycket dyrare om du inte kollar.

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Jo klart jag har råd, men känns onödigt o börja riva om man egentligen inte behöver..

tog av grenrörer i dag och kollade in i cyllen o kolven, det såg bra ut. Kompkollade den också det var 9 kg precis på båda så det tyder på att det ´bara var en mindre nypningg, kört ca 5 mil i dag utan problem, går som den ska.

Tråd kan låsas Nordda !;)

Status
Stängd för vidare inlägg.