Värmefärg och värmeskydd skoterpipa

lappmatti

Aktiv medlem
5 nov 2012
54
1
1
Piteå
hej!

Pipan har nu tappat all färg, och jag letar efter en värmefärg som håller och inte lossnar efter första svängen..
Biltemas var ju riktigt skräp och samma med den ok säljer.

fick tips om wurths färg, har någon provat nån värmefärg som håller?

sen undrar jag vad man ska sätta mellan värmeskyddet och pipan?
Har ju varit nått ull där men det är sönderbränt.

Provade ta från en annan pipa men det flisades ju bara sönder.

skotern är en 2011 m8 ifall det gör någon skillnad..

Tacksam för svar

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
Har kört ett grenrör till skoter med färg som används till kaminer.. Höll bra, men som på kaminer blev även grenröret lite ljusare/vitare på vissa ställen där det blir extremt varmt under körning, enda problemet med den färgen är att man ska spraya på färgen och sen ha materialet i 200grader i ca 1 timma, och det kan vara svårt att få tag på en ugn som rymmer en pipa...
Var enda färgen jag hittade som firmor kunde garantera skulle hålla vid höga temperaturer, men lägger man ner lite mer tid kanske man hittar en färg som håller och inte behöver härdas i en ugn..
 

lappmatti

Aktiv medlem
5 nov 2012
54
1
1
Piteå
okej, det lät ju lite besvärligt för en så stor ugn har jag inte tillgång till.. någon som vet av nått avgasbandage som håller då?

Mvh

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

Snötomten

Välkänd medlem
7 feb 2011
100
0
6
Fettmule
Bästa färger i sprayburk levererar Hagmans.
vette klåen om de har värmefärg men kanske nån som vet.
Eller så surfa till deras sida o kolla om det och återförsäljare i sådana fall.

Lycka till

PS
Jag har iofs Silverfärgad Turbinbeklädnad liggandes men då får du ta en tur ned till skellefteå om du vill ha ur det.
Kollade det med en Gassvets när det begav sig o det var banne mig tåligt som synden.
gjort av vävd kolfiber av nått obskyrt slag :)