Vännäs Big Jump 2010

lindgren

Medlem
16 feb 2009
16
0
1
Umeå
Vi håller på för fullt att planera och jobba med vinterns omgång av Vännäs big jump. I år kommer även Ross Mercer att försöka krossa det nuvarande rekordet i längdhopp. Han måste över 92 meter för att ta tillbaka världsrekordet. Datumet är 6 Mars.


Förutom världsrekord blir det grym uppvisning och tävling med både cross och skoter. Sugen på att tävla i freestyle ? dra iväg ett mail till info@vannasbigjump.se och berätta vem du är och bifoga bilder alternativt video på när du åker.


Mer info
http://www.vannasbigjump.se
http://bigjump.blogg.se

MVH
 

lindgren

Medlem
16 feb 2009
16
0
1
Umeå
Nu finns det biljetter till kalaset ,, perfekt att ge bort i julklapp..

I övrigt kan jag säga att efter mitt besök hos Ross i kanada att han är riktigt taggad på att krossa rekordet.
 

lindgren

Medlem
16 feb 2009
16
0
1
Umeå
I Umeå blev det lite tyvärr lite utdraget under umebigair men med de förutsättningar som fanns så var de ändå succé,, Förra året under VBJ var de så gott som ingen dötid och givetvis jobbar vi med målet att hålla schemat nere på minuten även detta år.

http://bigjump.blogg.se
Vi tyckte de fanns för lite snöskotrar på simhallen..
 

lindgren

Medlem
16 feb 2009
16
0
1
Umeå
Vill ni se X-games medaljören Daniel Bodin så kom till Vännäs big jump.
Just pratat med Bodin som bekräftar att han kommer till showen den 6 Mars, med sig tar han även Kourtney Hungerford.
 

Joint__

Välkänd medlem
8 aug 2008
656
2
18
Umeå
Bodin gjorde showen, Mercer är en mes, han flög hit från Kanada och fegar ur!? det hade varit en annan sak om skotern skurit eller att han hade skadat sig , men nu hoppade han 70 och sedan "räckte" det.
Jag hade kört 6 mil och betalat 130 jävla spänn för att se Mercer ta ett nytt VÄRLDSREKORD som arrangörerna annonserade , men inte fan blev det något och det är klart man blir besviken.
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Aah, läste det på västerbottens folkblad, själv hade jag ju tänkt efter bra många gånger innan jag ens tog på mig ansvaret att hoppa överdrivet långt.
Men det är ju det dom här grabbarna lever på?
Att inte tänka efter vill säga..

Aja det var ju bra att resten av showen var bra!
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Bodin gjorde showen, Mercer är en mes, han flög hit från Kanada och fegar ur!? det hade varit en annan sak om skotern skurit eller att han hade skadat sig , men nu hoppade han 70 och sedan "räckte" det.
Jag hade kört 6 mil och betalat 130 jävla spänn för att se Mercer ta ett nytt VÄRLDSREKORD som arrangörerna annonserade , men inte fan blev det något och det är klart man blir besviken.
Eller inte. Vad jag förstod de av vad folk som var där har sagt så hade han problem med framvagen lr nått. Jag skulle vilja se dig hoppa ens 1/3 av vad han hoppa.
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
jahap då hade man läst fel på datumet.. men det verkar som det inte var värt pengarna?
Kostade 130kr att se utan förköpsbiljett, inte speciellt dyrt, de var de värt!

Givetvis tråkigt när Ross inte vill testa hoppa för rekord men en fin FMX/FSX show, mycket folk och det fina vädret gjorde de helt klart värt pengarna.

Kul att det händer nåt här i kring, fortsätt med det!