Välja sko/känga

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
36
Fåker
Efter att mitt köp av ett par HMK skor gått åt fanders söks nu skor i Sverige istället.

Vill ha ett par riktigt bra skor som fungerar till det mesta.
Både friåkning och lite trevligare lugnare turer.
Har idag ett par p.original kopior som blir lite väl blöta vid hårdare körning.
Har funderat på nån av dessa:

Klim artic GTX.
Snowpeople pro racing.
Tobe busted.

Tankar?
Finns säker en del andra vettiga skor som ni gärna får ge förslag på också.
kan gärna lägga mer pengar än Snowpeople pro racing men vill också ha lite valuta för pengarna. P.original kopiorna kommer fungera som komplement ibland är tanken.

Chaz

Välkänd medlem
1 dec 2010
112
0
6
Luleå
Köpte Klim Adrenaline GTX, har såklart inte provat dem ännu. Men det är riktigt sköna i alla fall. Ta en storlek större än normalt.

PappaKeno

Aktiv medlem
27 feb 2009
64
0
6
Borlänge
Om du ska åka lite mer touring eller fiska tex då hade jag köpt Klim Arctic, den är riktigt mysig och varm. Men ska du åka mer aktivt och vill ha en lite mer smidig sko så hade jag valt Klim Adrenaline. En fodrad sko som du kan åka fort i om du vill. Håller dej varm, torr och andas faktiskt riktigt bra = du blir inte svettig.

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
36
Fåker
Om du ska åka lite mer touring eller fiska tex då hade jag köpt Klim Arctic, den är riktigt mysig och varm. Men ska du åka mer aktivt och vill ha en lite mer smidig sko så hade jag valt Klim Adrenaline. En fodrad sko som du kan åka fort i om du vill. Håller dej varm, torr och andas faktiskt riktigt bra = du blir inte svettig.
Då går den bort. Får vänta tills det kommer in lite fler skor i lager. ingen som har nåt att säga om tobe nya sko?

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
36
Fåker
Blev snowpeople dojjan. Varit å provat Tobe bsuted och powerboots diablo. Visst märks det skillnad. Men det gör det även i plånboken. Skall provköra dom i vinter så får vi se hur dom står sig. Blir jag inte nöjd så får jag investera i nya nästa säsong.