Usch Börjar bli trött på det här nu.. skidoo

Blizzard5500mx

Välkänd medlem
7 sept 2008
122
0
6
Ställdalen
Tjenare igen, har fixat allt som går att fixa på el systemet och mätt spolarna och jag får fram ström från Tändplattan och så men får ingen Gnista har mätt dem ytre tändspolarna med men igen ingen gnista.. har bytt stift och Gjort allt.. Någon som vet? Kanske bara är att skrota den? sen nu har bensinpumpen börjat läcka... Usch!-.- Vintern är snart här Hjälp. MvH Trött på skidoo.

Thundercat-1140

Välkänd medlem
3 maj 2008
232
0
16
Bräcke
Tjenare igen, har fixat allt som går att fixa på el systemet och mätt spolarna och jag får fram ström från Tändplattan och så men får ingen Gnista har mätt dem ytre tändspolarna med men igen ingen gnista.. har bytt stift och Gjort allt.. Någon som vet? Kanske bara är att skrota den? sen nu har bensinpumpen börjat läcka... Usch!-.- Vintern är snart här Hjälp. MvH Trött på skidoo.
Sälja?:ciao:

Galning_

Aktiv medlem
17 jan 2008
98
0
6
Guldkusten
Jag hade samma problem på min mxz 583. Ja gick genom all el utan resultat då skickade jag iväg den till nån som kunde lite mer. Han bytte bara tändspole och stift så small den igång direkt.

Thundercat-1140

Välkänd medlem
3 maj 2008
232
0
16
Bräcke
De gammla skidoo maskinerna brukar äta tändspolar!! E de separata på den va?? Komm ihåg att man bytte sådana lite nu och då

Blizzard5500mx

Välkänd medlem
7 sept 2008
122
0
6
Ställdalen
Hehe aa men de är väl svin dyrt-.- sen vet jag inte någon som är bra på el..Men jag får ju fram ström till Tändspolarna men men.. vad kostade din och laga? Samt om det är någon som vet vad Det kostar att linda om Spolar? Per spole har ju 3 så..

Thundercat-1140

Välkänd medlem
3 maj 2008
232
0
16
Bräcke
Hehe aa men de är väl svin dyrt-.- sen vet jag inte någon som är bra på el..Men jag får ju fram ström till Tändspolarna men men.. vad kostade din och laga? Samt om det är någon som vet vad Det kostar att linda om Spolar? Per spole har ju 3 så..
Tror inte dom e så dyra nya kolla på rinab.se

TLK

Välkänd medlem
27 dec 2007
350
0
16
Gällivare
En sammanfattning nu så är det lättare att hjälpa..

Du får upp ström från tändplattan, förbi cdi'n (antar att det är cdi.. ?) och upp till tändspolen/arna men inte längre ?

Har jag fattat rätt ? förutsatt att du har sjyssta tändhattar, kablar och stift så är det bara tändspolarna som kan ha gett upp !

Och som det var nämnt så är de äldre rotax motorerna riktigt duktig på att bränna tändspolar.

Edit: Har du kopplat bort tändningslås och dylik strömbrytande utrustning ? Gör det annars, alltid lättare att felsöka utan sådan utrustning.

Blizzard5500mx

Välkänd medlem
7 sept 2008
122
0
6
Ställdalen
Kollade igen, Jag fick bara ström från ena Kabeln till ena tändkabeln, Nej de är inte Cdi:p Och sen kollade jag och ena Kondensatorn va trasig. Passar vilken kondensator som helst? från en annan skoter? :p sen ska jag löda om lite skit igen..