Uppgradera Fusion 600 HO?

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Tjena,

Har gått i tankarna att byta skoter en längre tid nu, och nu när det börjar bli lite drag på telefon om den så börjar jag tvivla. Fan, det är en sjysst skoter! :)

Så nu funderar jag på att uppgradera/piffa upp den lite inför säsongen.
En ny matta vore fint att få på, men det är så in i helvete med pengar så jag tror att jag ska köra tvärslut på min istället innan jag byter! :)

Skidor från en RR, eller vad rekommenderas? Jag tycker mina går lite väl mycket "på hälarna" vid lösare före.. Har ingen lust att slänga ut 3-4 papp på skidor.
Framdämpare skulle man ha bytt ut till clickdämpare, precis som i boggien där det sitter Walker Evans.
Kan man hänga ditt ett par framdämpare från en Pro XR eller X2 utan problem?

bodaby

Medlem
3 aug 2009
16
0
1
Järvsö
Håller helt me, fusion är en skön skoter.
44 matta är ja också sugen på men ja ska köra slut på min ripsaw först :p Sen kan du dreva den 21/40, men köp matta först arnas kommer du bara att slira...

En 44 camoplast matta hittade ja på blocket som bara hade en kam borta för 2 papp, synd bara att jag inte han att köpa den.
Leta först efter en lätt begangnad om du int vill lägga ut så jävligt mycke pengar.

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Jag har kommit långt i mina tankar, skotern blir helt klart kvar :)
Ska sätta mig och svara på ditt PM sen keeeka, och även ditt inlägg bodaby.

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Vi får se framöver här, om de dyker upp nån intressant matta.
Isf blir det nog en värre matta och en neddrevning, men samtidigt så gillar jag den sköna gången med drevningen som jag kör på nu också.
Ska kika runt lite och fundera hur mycket man ska lägga ner på skotern närmsta månaderna :)