Uppdaterad sköld runt pipan på nya chassiet

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Tydligen ser aluplåten lite annorlunda ut på de maskiner tillverkade lite senare än de vi fått hit.

Min maskin har inte inpressningen i plåten och därför ligger den emot huven.

Klantigt att släppa ut maskiner så men å andra sidan så är det ju superbra att dom lyssnar å ändrar detta snabbt i produktionen.

 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
Det där reagerade man på direkt man såg dom , de ska väll inte ens behövas folk som klagar för att fatta att en pipan inte ska ta i en huv , ni som har tidiga borde få en ny överplåt , arcttic brukar vara bra på det
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Asker. Frågan är nog "om" man får en ny plåt till pipan.
Lär ju int bli så snyggt varken på huven eller pipan om när dessa ligger emot varandra.
Vissa bryr sig om detta å vissa skiter i det helt enkelt.

Jag vi ha det snyggt å rent under huven.
 

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
47
Luleå
Skulle tro man åtgärdar värmeskölden med ett välriktat slag av ett lämpligt slagdon. Kostar inget och fungerar....
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Skulle tro man åtgärdar värmeskölden med ett välriktat slag av ett lämpligt slagdon. Kostar inget och fungerar....
Och det ska behövas på en NY skoter?? Nej, påtala, lämna in, få det fixat.. Det borde dom ju stå för? Annars blir det väl garantiärende på smält huv kanske?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Smält plast och pipor som ligger för nära huven kanske är "ok" på ett modbygge. Men nu är det en fabriksmaskin och då ska man inte behöva acceptera smält huv pga av att pipan ligger emot. Kanske funkar ett tag men folien mot huven kommer att skavas och sen kommer det gå fort med plasten.
Men problemet verkar bevisligen vara känt och fixat så man får hoppas att denna plåt kommer till ägarna innan de hinner köra med maskinerna.
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
PÅ HCS var det en som frågade om dom inte körde med prototyperna innan dom släpper dem.
Jag minns då en bild på en prototyp men hittade den inte då.
Nu ikväll hittade jag den på Snowest.

Jo dom kör prototyperna å så här blev det då...


Har även sett någon prototyp där det är mellanrum mellan pipa å huv men så blev det tydligen inte i produktion.
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Ser ju inte ut som det ska, borde ni få utbytt på en NY maskin.

Nu var väl den där bilden en prototyp men primären ser väl inte ut sådär på de levererade maskinerna? De jag har sett har har en svart plastkåpa som skulle fungera som en "fläkt" eller vad de nu var..
 

kingsnow

Välkänd medlem
23 jan 2010
347
5
18
PÅ HCS var det en som frågade om dom inte körde med prototyperna innan dom släpper dem.
Jag minns då en bild på en prototyp men hittade den inte då.
Nu ikväll hittade jag den på Snowest.

Jo dom kör prototyperna å så här blev det då...


Har även sett någon prototyp där det är mellanrum mellan pipa å huv men så blev det tydligen inte i produktion.
Om du menar det stora svarta märket är det av ljuddämpningen/skummgummit på insidan av huven. Det mindre under är av huven som legat imot.