Ungdomssektion i Snofed???

Bacon

Välkänd medlem
1 jan 2000
576
0
16
Sverige
[Uppdaterat: Senast editerat den 21-May-03 kl 10:04 PM (CET)]Finns det någon ungdomssektion i snofed, och i så fall varför hör de inte någon stans.
Jag tycker att den artikeln som jag läste är lite föråldrad vi måste lyssna på dem som skall ta över efter dom som sitter i dag.
Fram för lite yngre synpunkter, vad är man rädd för att det inte ska låta bra inför alla myndigheter med lite nytänkande.
Det måste komma fram lite mer nya ideèr och dom kommer inte från oss som har kommit upp lite i åldern.
Och ni som är unga och sprudlar av ideèr måste göra er hörda så att det inte blir någon pro-förening av snofed.
 

stigge

Aktiv medlem
1 jan 2000
68
0
6
Arvidsjaur
Vad jag vet, så finns det ingen ungdoms sektion i Snofed.
Men frågan är, behövs det verkligen en särskild ungdomssektion ?
Vore det inte bättre att vi fick in duktiga och engagerade ungdomar i huvudstyrelsen direkt ?

Men för att nå dit så krävs det ju att vi får in mer ungdomar i styrelsearbetet ute bland klubbarna till att börja med. Jag vet att det finns många duktiga yngre människor som absolut skulle vara en tillgång att ha med i dom olika styrelserna ute bland landets alla skoterklubbar, men många av dessa ungdomar vill/vågar inte ta på sig en styrelseuppgift.
Detta måste skoterklubbarna jobba mer aktivt med, för att få tillstånd en föryngring av ledarstaben i klubbarna.

För det är otroligt utvecklande även för äldre människor att få ta del av yngre människor värderingar och livssyn.

Jag har en uppmaning till alla ungdomar som kör skoter, ta kontakt med skoterklubben på din hemort och hör om dom behöver hjälp.
Ta som exempel, ny teknik = data, det är ju något som dom flesta ungdomar behärskar idag, men som många lite äldre ibland har svårt med.

Jag garanterar att alla skoterklubbar tar emot er med öppna armar och vill få in skoter intresserade ungdomar i styrelserna. Sedan så vore det ju inte helt fel om några lite yngre människor även hade möjlighet att ta på sig ett litet större arbete, som att t.ex. jobba i Snofeds styrelse. För styrelsefolket i Snofed är ju också ”Sprugna” rakt ur skoterrörelsen.

Stig Larsson
Ordf. A-jaur SSF
 
S

Sommar

Det är kanske lite fel tid att debbatera detta nu.
Ta upp ämnet när skotersäsongen startar igen.
 
V

vanlig

vadå fel? nu är ju helrätt! Problemet med snofed är bara en sak. De för talan för en ytterst liten grupp inom skoterrörelsen. Farmor & Farfar som åker å fiskar. Snofed ser ner på oss som inte åker skoter bara för att fiska. Dessutom är nog dom de största förbudsivrarna. få se vad de ska föreslå för förbud nu så de får vara kompisar med politikerna....

Det behövs en ny organisation för vanliga skoteråkare som inte bara vill frottera sej i politiken, kränga förarbevis eller ordna fisketävlingar.
 
R

Rev800x

Därför vänder man sig till Svemo Snöskoter.
Det är till för ALLA! Så slipper man bråket!
kolla in på webben på www.svemoresultat.com/touring/ettan.htm
Där finns lite info för den nyfikne!
Välkommen! :7
 

stigge

Aktiv medlem
1 jan 2000
68
0
6
Arvidsjaur
Synd att inte dessa anonyma gäster törs sätta ut sitt namn. Man vet ju då inte om det är bara för att vara lustiga och inte har något annat att göra, som dom startat en sådan här löjlig debatt.

Jag själv sitter som Ordf. i A-jaur SSF sedan 5 år tillbaka. Före det satt jag som Vice Ordf. ett par år. Jag har för min förenings vägnar deltagit i många Läns- och Riksträffar som Snofed kallat till. Här har vi klubbar suttit ner tillsamans och bland annat diskuterat åtgärder för att förhindra så nya förbudsområden skapas.
Det som drivit mig till att deltaga i dessa möten och försökt påverka politikerna i Sverige till att skapa ett land som även är till för oss skoteråkare, är inte bara för att min morsa, som är farmor till mina egna barn, ska kunna åka skoter.
Utan det är för att alla som är intresserade att åka skoter, oavsett ålder och kön, ska kunna få göra detta även i framtiden, utan att några klåfingriga politiker ska kunna komma och sätta käppar i hjulet.

Stig Larsson
Ordf. ASSF
www.come.to/assf

PS. Ej Morfar ännu, ej heller fiskare.
Kör Arctic 600 MC, äger även en SC-4. DS.
 

Bacon

Välkänd medlem
1 jan 2000
576
0
16
Sverige
Det är väl inte fel på snofed, det är väl upp till oss som åker skoter att påverka snofed vad vi tycker att de ska prioritera.
Det behövs inga flera organisationer utan fler som hör av sig till de som finns med idéer som de kan utväckla.
Snofed och svemo kanske skulle starta ett debbatforum tillsamans!?