Undra när tillverkarna tar beställning som med bilar...

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
En skoter med den lilla motorn och kompressor tack.

Tillval:
# Metallic lack
# Aluminium hjul
# Enkel/dubbel dyna eller en bräda för trick
# 20 eller 50 liters tank (50 passar ej med trick tillsats)
# 32, 44, 59 mm matta
# Dragkrok
# Pakethållare
# Packlåda stor/liten
# hög eller låg ruta
# Gas eller olja i dämparna

Ja ni fattar, va skönt det kommer att bli säkert dyrare men tusan så mycket bättre :)
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
En skoter med den lilla motorn och kompressor tack.

Tillval:
# Metallic lack
# Aluminium hjul
# Enkel/dubbel dyna eller en bräda för trick
# 20 eller 50 liters tank (50 passar ej med trick tillsats)
# 32, 44, 59 mm matta
# Dragkrok
# Pakethållare
# Packlåda stor/liten
# hög eller låg ruta
# Gas eller olja i dämparna

Ja ni fattar, va skönt det kommer att bli säkert dyrare men tusan så mycket bättre :)
Har funderat på de jag oxå :p Tror försöljaningen skulle kunna öka då folk kan få maskinerna mer som dom vill ha dom redan från fabrik :)
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Har funderat på de jag oxå :p Tror försöljaningen skulle kunna öka då folk kan få maskinerna mer som dom vill ha dom redan från fabrik :)
Försäljningen måste def. öka rent generellt innan detta ens ska vara ekonomiskt gångbart för en tillverkare.

Med hänseende till antalet skotrar sålda per år så är vi ju rätt bortskämda med ex. X-paket, RE, SnoPro, etc - för att inte tala om alla motorval vi har!
REV/motsvarande finns ju 380f, 550f, 500ss, 600 HO, 600SDI, 800 HO, 800 Powertek, 800R, 1000 SDI. (någon fler?)
Har biltillverkare lika många motoralternativ? (ja, säkert - men jämfört med ex. Volvo/Saab?)

Största skillnaden är väl att bilar mer eller mindre inte tillverkas på annat än beställning.
Skotrar kommer ju till handlaren utan att vi behöver göra särskilt mycket.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Med tanke på vad en ny skoter kostar idag så tycker jag det är märkligt att man inte kan få den utformad som man vill precis som en bil