Undertunnel system på Nytron??

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
Nån som kör med de??
Funkar de bra?? Hur blir de när man kör i puder blir de svårt för hon att andas??
Skulle bli bra med plats på tunneln.
 

krillemannen

Välkänd medlem
30 nov 2011
192
0
6
Gällivare
Jag har monterat det på min inför denna säsong. Funkar kanon än så länge, enkelt att montera och ett härligt ljud. Sen som du säger så får man väldigt mycket plats på tunneln.
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
har kört ifjol med de, och kör även med de i år!
hade inga andnings bekymmer alls, trots 50-70cm blöt snö i våras..
 

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
Ja då e de inget att fundera på verka som de funkar bra:)
Vilka slutburk kör ni med??
 

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
Ok...både ja å nej, har hittat ett beg men ljuddämparn e typ slipon så de e därför jag undrade vad ni andra kör med,verkar som de kan bli tajt med den,vet dock int än då boggin e på lack.
Vad e de för pris?? Både plåt å dämpare? Om de e Skinz så lär vell jag behöva Skinz dynan?? Eller passar orginaldynan??
 

krillemannen

Välkänd medlem
30 nov 2011
192
0
6
Gällivare
Ljuddämparen som följer med passade perfekt, har för mig att jag betalade kring $400 för kittet. Angående originaldynan så vet jag inte då jag monterade en skinz freeride dyna på min.
 

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
Fin fint...
Ingen av er som kan slänga upp en bild på hur de ser ut under tunneln??
Vore Najs :)
 

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
Vad e de för diameter på Skinz dämpare??
Ser ut som min kommer hamna längre bak typ 2dm,finns de nån risk att mattan kommer att ta i tro??
 

whitewheels

Välkänd medlem
19 dec 2010
232
7
18
Umeå
Är också sugen på ett DIY undertunnel med typ mc slip-on

Har läst att man ska räkna med att mattan "sväller" 2 tum.....(eller var det 4 ??) när det går full throttle

Tycker att denna yoshi rs5 ser skitbra ut. Bilden är ju fr en nytro med frontmontturbo men ni fattar. Dämparen hamnar ju ett par dm längre bak på en sugis. Finns med db-killer också.
Tror inte mattan "sväller" mer längre bak så det borde gå. Vet dockinte vad det är för höjd på kammarna.....:eek:hwell:
http://
 

whitewheels

Välkänd medlem
19 dec 2010
232
7
18
Umeå
.....just de. Kolfiber ska man tydligen passa sig för. tar mycket stryk av snö o is. rs5 finns i titan också : )
 

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
Hur känslig e 4-takt att förlänga eller korta av röret imellan grenrör till slutburk??
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Kort RTX 2009, förlängd 365x38x6,4 ingen eftermonterad tunnelkylare.

Finns friskt med utrymme i tunneln.
Nej, ingen blötsnö testad.
Nej, inge snödjup över 70cm testat.
Ja, skjutsat på jävligt gropiga leder så de e testat. 8mil.
Ja, uppmuntrande samtal med herr marklund genomförda.
Ja, ***lorna på MCX dämparen är sedan orginal monteringen.
Nja, TIG'ens första 5,5L Argon är också mina första 5,5Liter.

2013-12-26 13.57.08 (Small).jpg
2013-12-26 13.33.16 (Small).jpg
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Sv: Kort RTX 2009, förlängd 365x38x6,4 ingen eftermonterad tunnelkylare.

Värmer du inte upp fronkylaren med avgaserna med ljuddämparn monterad framåt sådär ?
Och vart är mtx kylaren i tunneln ?
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
Efter en heldag i snön så kan jag säga att de finns inga problem eller antydningar till kvävning av systemet, vilket inte överraskar, men såklart glädjer.

Några problem med att frontkylaren värms ser jag inte, ska vara under riktigt slidesbrännar före isålfall.
Men de återstår att se.
Skotern är ju en förlängd RTX SE, MTX kylaren är överflödig i mina ögon, erfarenhet och användning. 2ggr har varningslampan tänts för mig och båda gångerna löstes det genom att öka farten lite mer. Första gången var det -23 och rätt hårt underlag, och andra gången.. sååå, de kommer jag inte ihåg, men de var nog under liknande förhållanden i underlagets hårdhet.
Fick ett par isrivare av damen i Julklapp och dessa ska monteras, mest i slides-besparande syfte.