Understyrning

åzzå

Medlem
17 jan 2011
6
0
1
:ciao:Hur gör jag för att få en Venture RS 05a att understyra mindre, byta till andra skidor typ dubbelköl elr andra modeller?:wondering:

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Ja, de är väl ett ganska enkelt sätt o lösa problemet :) först o främst kolla hur dina styrstål ser ut idag, är dom slut så byt dom, annars kan du prova öka skidtrycket, du kanske har väldigt lågt skidtryck nu, men om du ändå inte blir nöjd efter dessa åtgärder så skulle jag nog köpt en lite "aggresivare" skida, men tänk dig för innan, köper du en för aggresiv så kan den upplevas väldigt tungstyrd och spårkänslig, vilket gör att man får kämpa lite för att få den dit man vill, även fast den inte understyr. (tex SLP PP)

Hoppas du blev lite klokare.

MvH

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.493
396
83
Malå/Adak
Motfråga 1; Har du "lappbelag" under skidorna? Dom flesta plastbelag har ingen köl alls och styr då tämligen odugligt.

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
spänn på framdamparna litegranna, om inte de räcker så släpper du lite på center dämaparen, ev kanske spänner balata remmen ett snäpp:)
gör du alla 3 så borde du få en hel del skidtryck:)

Yamma666

Välkänd medlem
21 jan 2012
542
1
16
Sthlm/Hede
spänn på framdamparna litegranna, om inte de räcker så släpper du lite på center dämaparen, ev kanske spänner balata remmen ett snäpp:)
gör du alla 3 så borde du få en hel del skidtryck:)
Precis så gjorde jag, inkl balata remmen. Centerdämparens spänning var nog den stora boven