Undersökning i Brevlådan utan avsändare??

mr p-j

Välkänd medlem
2 jan 2006
480
0
16
fått en jag med... men har inte köpt nån skoter i år. (bytte -09 sist) har inte heller nån prenumeration på någon skotertidning
så det vette tusan vars dom har fått mina adressuppgifter ifrån.
det stör mig faktiskt att det inte framgår vem det är som har beställt undersökningen.
dessutom känns den på nått sätt lite... "kalle anka" kanske man kan säga.
en del av frågorna är så att säga oprecisa. tex om jag föredrar 2 eller 4 takt. ett alternativ var : jag känner inte till skillnaden.
men inget alternativ : det spelar inte någon roll.

eller hur mycket jag spenderar varje månad på min skoter.
framgår inte om dom menar under vinterhalvåret eller snitt under hela året.

blir nog papperskorgen om det inte kommer fram vem som beställt undersökningen.

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Flera orkar skriva flera rader här men orkar inte svara på några frågorna som kom med posten men ni kanske slösar all kraft här.

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Flera orkar skriva flera rader här men orkar inte svara på några frågorna som kom med posten men ni kanske slösar all kraft här.
Det handlar nog inte om att inte orka.
För mig är det på grund av att jag inte vet vad anledningen är och vem som beställt den.

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Jag fyllde i den och postade den iaf.
Hade lite kul när jag fyllde i den eftersom det blev så många punkter med motstridiga uppgifter-som tex om man föredrog 2 eller 4takt.
Jag föredrar båda. :) Eller om man fördrog crossover eller moutain. Där föredrar jag också...båda.
Nåväl, dom har fått det iaf.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.561
426
83
Malå/Adak
Har också fått en, fyllde i den men har inte skickat in den än. Så särskillt mycket morötter behöver man kanske inte för att fylla i denna, det tar 2 minuter, men man kan ju i alla fall begära att dom förklarar vem avsändaren är och vad undersökningen ska användas till.

Jag avslutade frågeformuläret med att efterlysa just en sådan förklaring och sen tipsa dom om att om man ska skicka ut frågot till skoterfolk kan det vara klokt om frågeförfattarna har en viss kunskap inom området. För man får för sej när man läser frågorna att författarna är antingen 14 eller lastgamla och bosatta i någon sydsvensk storstad.