Underhood bag, nått å ha? eller bara svammel?

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Ni som har den på era pro.s, verkar den funka? tänkte mest typ för å ha googles/handskar i den, kan man köra runt i pudret med grejjor inne i bagen utan att dom blir angripna av fukt/imma? eller är den bara till för å torka grejjer i när du står still&tar en paus i körandet?(har inte sett den i verkligheten, därav dom kanske dumma frågorna)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Funkar bäst för handskar tycker jag, googlarna blir lätt för varma och förstör glaset på dom. Så jag brukar numer förvara extra googlarna ovan på oljetanken.
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Har faktiskt aldrig varit med om att man bränt googles, men jag har alltid lagt mina goggles med glaset uppåt så den inte ligger mot varma ytan. Kanske det som räddat mig?
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Har faktiskt aldrig varit med om att man bränt googles, men jag har alltid lagt mina goggles med glaset uppåt så den inte ligger mot varma ytan. Kanske det som räddat mig?
Kan va, jag och asker pratade om att den förstörde linser för jag hade inte märkt av problem för mig. Men jag kollade efter det och minst en av mina linser är brända, eller ja limmet är uppvärmt och har släppt på ett ställe. Min underhoodbag är dock gammal och sliten nu så den där värmeskölden har ju sett bättre dagar...

Men underhoodbag i sig är grymt, måste antingen fixa till den jag har eller skaffa någon annan.
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Peta in ett handskpar i botten på den och lägg smörgåsen uppe på de. Så skönt att slippa äta stenfrusen smörgås! Blir rumstempererad och inte toastad.


Skickat från min iPhone med Tapatalk