Ultimata skotern 45k-55k

DennisA

Välkänd medlem
14 sept 2007
318
0
16
Sweden
Går i köp tankar när det gäller skoter, men vet inte riktigt vad det ska bli för nåt.

Det jag är ute efter är en skoter med följande krav:
*Ska var bra efter led.
*Bra i lössnö dvs helst lång.
*Man ska kunna använda den i gropen.
*Den ska vara ROLIG, det absolut viktigaste. :D
*Helst en 700 eller 800.

Och slutligen, den får inte kosta mer än 55k.

Så, har ni några tips?

DennisA

Välkänd medlem
14 sept 2007
318
0
16
Sweden
F7

sök i forumet så förstår du varför
Jag vet att F7an är en legend! Inge snack om saken.
Dock så tycker jag att priserna är lite väll höga om jag ska vara ärlig.

Hur är det med m7 och Crossfire då?
Har fått lite tips om en M7a, men vet inte riktigt... :hmmmm:

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
eftersom du helst ville ha en lång så ska du nog hellre titta på cf och m istället för f....om det är en katt du vill...annars finns ju Polaris.....switchback eller rmk

DennisA

Välkänd medlem
14 sept 2007
318
0
16
Sweden
eftersom du helst ville ha en lång så ska du nog hellre titta på cf och m istället för f....om det är en katt du vill...annars finns ju Polaris.....switchback eller rmk
Helst ingen Polaris och absolut ingen ski-doo.
Åter till M7an, inte nog med att den är snygg som bara den.
Hur funkar den på led? Sjö? vad är bra att veta om den?
Är så grymt in snöad på M7an, egentligen är ledkörningen inte så rolig.
Det är efter linan, gropen, i branterna och i snön där man hittar det roliga. :D

B

Biosteel

Helst ingen Polaris och absolut ingen ski-doo.
Åter till M7an, inte nog med att den är snygg som bara den.
Hur funkar den på led? Sjö? vad är bra att veta om den?
Är så grymt in snöad på M7an, egentligen är ledkörningen inte så rolig.
Det är efter linan, gropen, i branterna och i snön där man hittar det roliga. :D

det finns tusentals trådar om M7 så bara att söka.:rock:

B

Biosteel

far och kolla på en M7 och provkör den. enligt mig så går den riktigt fint efter leden men dte är ju allt vad man jämför med. förvänta dig inte att hänga av korta sportmaskiner. men utanför leden är du garanterat herre på täppan.

DennisA

Välkänd medlem
14 sept 2007
318
0
16
Sweden
far och kolla på en M7 och provkör den. enligt mig så går den riktigt fint efter leden men dte är ju allt vad man jämför med. förvänta dig inte att hänga av korta sportmaskiner. men utanför leden är du garanterat herre på täppan.
I brist på snö och för den delen även m7er i landet så blir det nog att köpa skotern i lådan dvs grisen i säcken ;)
Jag satsar knappast på att hänga av någon kort, men skulle inte vara fel att kunna hänga på.
Vad är lämpligt pris för en m7a 05-06?

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
I brist på snö och för den delen även m7er i landet så blir det nog att köpa skotern i lådan dvs grisen i säcken ;)
Jag satsar knappast på att hänga av någon kort, men skulle inte vara fel att kunna hänga på.
Vad är lämpligt pris för en m7a 05-06?
Varför inte titta på en crossfire då....då hamnar du ju mitt mellan en kort och en lång, en mycket bra kompromiss om ja får säga mitt. Kolla på annonssidorna så får du en bild på prisläget...inge snö bättre pris, mycket snö, ja då kostar det mera.

Edblad

Välkänd medlem
2 nov 2008
188
0
6
Östjämtland
Trots att jag är en insnöad lynx fantast som skulle rekommendera en Lynx ranger mountain 800 så är nog en crossfire inte heller för dum..