Ultimata skoterchassiet.?!?

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Hej,

Funderar på att bygga mig en skoter nu i vår/sommar. Vilket chassie rekomenderar ni? Gärna ett lätt chassie som tål mycket stryk.

Ska användas som eventuell mountain/cross-maskin.

Kom gärna med era egna erfarenheter och tips.

Gärna tips på en bra motor, ingen trippel!

Tack på förhand!
 
R

Robin

Indy känns lite för tråkigt:rolleyes:
Alltså finns det endast förbättringar att hämta ut de;)

Hyfsat bra chassi är det ändå, ingenting att klaga på, lätt som tusan, och med ett par förstärkningar, möjligtvis pyramid så blir det nog kanoners!
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Alltså finns det endast förbättringar att hämta ut de;)

Hyfsat bra chassi är det ändå, ingenting att klaga på, lätt som tusan, och med ett par förstärkningar, möjligtvis pyramid så blir det nog kanoners!
Dvs en massa jobb som jag kunde sparat tid på genom att köpa ett sisådär lagomt chassie redan;) Har kikat lite på Cobra (inte stålchassiet) och G-type, någon med mycket erfarenheter om dessa chassien? Känns som att 2-stroke sitter inne med matnyttig information om just dessa chassien. Men Robin, tack för tipset iallafall:):ciao:
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
skulle absolut itne sattsa på ett lynx chassie.

varför har jag svårt att säga men har man kört g-type och cobra så fårstår man vad jag menar.

förstår egentligen inte varför du har lagt upp denna tråd om du redan vet vad du ska ha.

jag hadde slagit en signal på edge chassiet som ligger ute på blocket.
 
R

Robin

Dvs en massa jobb som jag kunde sparat tid på genom att köpa ett sisådär lagomt chassie redan;) Har kikat lite på Cobra (inte stålchassiet) och G-type, någon med mycket erfarenheter om dessa chassien? Känns som att 2-stroke sitter inne med matnyttig information om just dessa chassien. Men Robin, tack för tipset iallafall:):ciao:
Givetvis men det är väl inte spara tid du är ute efter med ett bygge. Det är just sånt här som är det roliga, hitta på egna ideér och göra allt från "scratch" presis så som man vill ha det.
Dock bör man ju då kunna ha vissa förkunskaper om tex alu svetning osv, då finns det nog inga gränser om vad man kan hitta på:)

Men beroende på vad det är du ska bygga för nåt?

Så hade jag satsat på ett indy/genII/edge chassi. Ett rent rev chassi skulle du nog också kunna hitta för dom slantarna det är ju inte heller fy skam de heller.