ufo plattor

ante3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
65
0
0
ufo plattor funkar dom på min polaris
hur funkar dom? blir det bättre ax
vad kostar såna . tacksam för svar
 

Johans

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
Titta in hos

Kolla på WWW.tordsmotorservice.bd.se

Där finns en väldigt utförlig artikel om hur U.F.O fungerar och monteras, vill till sist vara dig lite grann för att montera dom, har själv monterat d om på min Mach 1 -700 men den är numera helt omöjlig att bestycka ner till en rimligt snål nivå på lågfarten, vilket medför att soppa förbrukningen är JÄTTE hög cirka 4-5 liter/ mil på 1/4 gas, över det går den snålt, har en digital avgastempmätare monterad vilket jag skrpt rekomenderar attt man har innan man börjar bestycka om förgasarna för mycket.

På frågan om effektökningen så måste jag säga ett jag är hel nöjd, skotern blev mycket rappare och känns svara direkt på gasen.

Lycka till med din montering, men köp grejorna av ett företag som har tabeller på vilka munstycken du behöver till din skoter.

 

skidooJonas

Medlem
1 jan 2000
22
0
1
Håller med

Jag håller fullständigt med föregående talare! Jag monterade UFO på min Formula Z -94:a och jag hade stora problem med att få till bestyckningen på lågfarten! Annars var jag väldigt nöjd med dom!
 

ACat

Aktiv medlem
1 jan 2000
56
0
1
kanske kan hjälpa...

Har inte testat ufo:s på ski-doo men har slängt i dom i min cat. Har ni provat att höja nålarna och gå ner på lågfarten mer, eventuellt byta till en annan brantare fasning på trotteln och ufo plattan? Det går att få till det.....