tvär nöp

N

N_w

27: MJ, main Jet, huvudmunstycke
28: PJ, pilot Jet, lågfartsmunstycke
mitten på 36: flottörnålen, flödar motorn är denna troligtvis blockerad/kass. (upplysningsvis)

64/65: här justerar du luft/bränsle i lågregistret.
Bränsle skruv, inte luft skruv. Skruvar du ut den få får du en rikare bränsleblandning.

tack för dina underbara beskrivningar:)
om jag drar ut den 1varv på båda gasarna?

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
om bensin slangen var helt blockerad så skulle den betett sig som om du fick soppatorsk..
och japp, oljan går via oljepumpen..

Gå upp 5 storlekar på MJ är ganska mkt(?)
MJ kostar 25-35:- st ungefär..

4

426H

tack för dina underbara beskrivningar:)
om jag drar ut den 1varv på båda gasarna?
Så kommer den att få mer bränsle ja, men det påverkar mest i lågfartsregistret, upp till 1/3 gas så jag tror inte det är där du har problem.

N

N_w

Så kommer den att få mer bränsle ja, men det påverkar mest i lågfartsregistret, upp till 1/3 gas så jag tror inte det är där du har problem.
nä förstog de:), blir att bestycka upp 3-5 storlekar borde räcka

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Med 3-5 storlekar, menar du:

Från typ 300 till 325
eller
Från typ 300 till 305??

För inte tror jag du behöver gå upp från typ 300 till 325 (5 munstyckes-storlekar).

N

N_w

Med 3-5 storlekar, menar du:

Från typ 300 till 325
eller
Från typ 300 till 305??

För inte tror jag du behöver gå upp från typ 300 till 325 (5 munstyckes-storlekar).

jag menar självklart från 300-305:)

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
jag menar självklart från 300-305:)
Bra, då har vi rett ut det missförståndet, det var därför Melmaq (och jag) reagerade några inlägg tillbax, då du skrev 5 STORLEKAR.

Beroende på vilken förgasartillverkare du har, så är ett snäpp = 3, 5 eller 10. Lät lite tokigt.

N

N_w

okej bcool de var jag inte medveten om!
man lär sig nya saker varje dag här

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
om du bestyckar upp från tex 300-305 så kommer du inte märka ett skit, sen så är stegen i 9 fall av 10: 1 steg på mj=10

så ifall du har 300 mj i nu så sätt i 320 och ut och håll stumt och stäng av skotern i farten utan att släppa gasen innan du dödar. skruva ur stiften och kolla färg.
släpp gasen samtidigt som du dödar tändningen och inte innan

N

N_w

om du bestyckar upp från tex 300-305 så kommer du inte märka ett skit, sen så är stegen i 9 fall av 10: 1 steg på mj=10

så ifall du har 300 mj i nu så sätt i 320 och ut och håll stumt och stäng av skotern i farten utan att släppa gasen innan du dödar. skruva ur stiften och kolla färg.
släpp gasen samtidigt som du dödar tändningen och inte innan

Tjeeen, har 500 finns 520 ska testa ett sånt:)

N

N_w

kan har hittat orsaken?!, mellan förgasarna sitter som en krok som en gummi sak skall fästas i från förgasarstaget som håller upp förgasarna lite grann, den där plattan skruvas fast med dom innersta skruvarna av insugsningsgummina (2st) mellan cylindrarna, och ena skruven var inte där när jag kollade idag.... resterande skruvar satt på plats bra, förutom den!:cry: kan detta vara orsaken till att den värmenypit?

//Mvh Jonatan