Tunnelväska Summit XM

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.373
166
63
Offerdal, Jämtland
Vad ska man ha för väska? Till sambons Summit har vi en tunn Linq väska. Svart med artnr: 860200935.

Den är väl sådär. Den är i minsta laget och den är inte helt vattentät. Största problemet är att den är lite väl liten.

De andra Linq väskorna till XM tycker jag känns lite konstigt utformade. Korta men breda...

Vet någon om G4:ans linq-väska passar på XM? Oktan var lite osäkra när jag var där och de hade ingen maskin vi kunde prova på.

Oktan hade även en BCA väska som var hyffsat vettigt utformad men den hade ju något eget fäst och jag är allergisk mot att borra i onödan på maskiner oavsett vad det är. Det ska gå återställa till någon form av originalskick.

De hade även en Skinzväska (två i en...) som verkade hyffsat vettig men med samma problematik som med BCA.

Vad kör ni med?

Jag vill kunna få med mig torra kläder, fika, spade och lite andra bra-att-ha-grejer. Den ska gå ta bort enkelt.
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Köpte en sån här idag, som jag har på min BD3900 tillsammans med 11 liters linq-dunken. Det blir väldigt tight, man får pressa ihop dem rätt ordentligt mot varandra, men den är halvhård, så det går bra. Passar bättre utan dunken, på främre fästet närmast dynan, men funkar även med dunken där. Känns som en bra låda. SR21 heter lådan, och är väl den nya till G4.

http://s1074.photobucket.com/user/mindmiller/media/P1060587_zpsf3rrzlyz.jpg.html
 

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.373
166
63
Offerdal, Jämtland
Ahhh...där är ju den jag menade till G4:an som jag kikade på hos oktan. Är det alltså mot dynan det blir tight? Den är ju i lagom storlek tycker jag. Får det plats en spade i den där?

Köpte en sån här idag, som jag har på min BD3900 tillsammans med 11 liters linq-dunken. Det blir väldigt tight, man får pressa ihop dem rätt ordentligt mot varandra, men den är halvhård, så det går bra. Passar bättre utan dunken, på främre fästet närmast dynan, men funkar även med dunken där. Känns som en bra låda. SR21 heter lådan, och är väl den nya till G4.

http://s1074.photobucket.com/user/mindmiller/media/P1060587_zpsf3rrzlyz.jpg.html
 

Martini_80

Välkänd medlem
1 jan 2000
615
7
18
Mora/Västerås
Kolla in sledsolutions väskor, sen moddar du för linq.

Hård botten så inget som ligger å skaver plus hållare för spade.

Dom har en större också.
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
Ahhh...där är ju den jag menade till G4:an som jag kikade på hos oktan. Är det alltså mot dynan det blir tight? Den är ju i lagom storlek tycker jag. Får det plats en spade i den där?
Njae, den blir tight mot facket jag har bakom dynan, man får pressa boxen mot en cm eller så, för att få ned den i linqfästet, men det är inga problem.
Lägger upp bilder jag tog i går kväll.

På första bilden är den satt på främre fästet, och ingen dunk.


På andra bilden, ser man hur tight den är mot dunken, man får pressa in den 2-3 cm mot dunken, men det går finfint tack vare det halvhårda skalet.


Huruvida man får plats med en spade inuti, beror nog helt på spaden. Jag har själv ingen spade i dagsläget. HMK-spaden jag hade förra vintern hade inte rymts. Lär nog spänna fast nästa spade ovanpå på nåt vis.