Tunnelpaneler phazer fx

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
Hej !
ja undrar om det är nån som har en aning var man kan få tag på tunnelpaneler till en phazer fx eller om man ska ta och göra egna?
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Tunnelpaneler? Menar du en plåt att täcka igen hålet i tunneln med?
Har en plåt liggandes i så fall.
 

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
Nä menade ungefär sånna som sitter på -08ans på sidorna upp mot dynan fast dem är i aluminium dom ja sett
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Då kan jag rekomendera att täcka för hålet i bandtunneln i stället.
Bara fördelar jämfört med dom fula panelerna. Dom säljs förövrigt av Yamaha så hör med din ÅFom du vill ha dom.
 

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
Det har ju med kylningen av ljuddämparen och göra också så ja vill inte täppa igen hålet sen tycker jag att det blir snyggare med panelerna ist för mellanrummet.Men jag har sett vissa som har aliminiumpaneler på blocket,Har dem gjort dem själv eller finns de å köpa?

Nätet blev ju snyggt men ja vet inte om de stoppar snön å yra in på fotstegen?
men de får vi väl se i vinter hoppas de funkar
 

wachen

Aktiv medlem
28 aug 2006
56
0
1
Gävle
jo precis.
Det vet jag faktiskt ingenting om, jag satte dit nätet pga att det ev inte ska spruta upp sten och liknande om det skulle komma fram någonstans. Så kylning på dämparen får jag ju nu ändå pga nätet.
hur det blir med snö på fotstegen vet jag inte.
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Det har ju med kylningen av ljuddämparen och göra också så ja vill inte täppa igen hålet sen tycker jag att det blir snyggare med panelerna ist för mellanrummet.Men jag har sett vissa som har aliminiumpaneler på blocket,Har dem gjort dem själv eller finns de å köpa?

Nätet blev ju snyggt men ja vet inte om de stoppar snön å yra in på fotstegen?
men de får vi väl se i vinter hoppas de funkar
De som har en plåt över hålet har troligen tillverkat den själv. Kylning av ljuddämparen behöver du inte fundera över, funkar fint med hålet täckt.

Körde över 200 mil med täckt hål på Phazern jag hade förut. Dessutom kan du kolla på 09ans Phazer, den har inget hål i bandtunneln!
Skilnaden blir enorm med hålet täckt, mycket mindre snö och is uppe på bandtunneln. Men den största fördelen är att inne i bandtunneln blir det extremt mycket mindre is.
 

Larsanboy

Välkänd medlem
23 jul 2008
128
0
6
Piteå
Då kan jag rekomendera att täcka för hålet i bandtunneln i stället.
Bara fördelar jämfört med dom fula panelerna. Dom säljs förövrigt av Yamaha så hör med din ÅFom du vill ha dom.
Har fyllt igen mitt hål med en plast skiva, om man her alu t.e.x så packar snön och isen och du får en massa massa vikt
där bak som du undviker ifall man andvänder sig av plast t.e.x