Tunnelförlängning Pro Cross

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Hjälp mig!

Finns det någon som har en eller vet någon firma/privatperson som har en Tunnelförlängning liggande på hyllan till Pro Cross?
Skall förlänga Yamacaten till 153" men leveranstiden på förlängningen är 2 veckor.............

Skulle behöva den innan fredag den 20:e.

Tack på förhand
 

Niro

Välkänd medlem
11 dec 2008
228
0
16
Kilaforsfjäll
Rätta mig om jag har fel. Men i det stora hela så är väl proclimb/procross relativt lika i chassie? Är väl bara bakdelen på tunneln som skiljer? Så bakersta biten från Proclimb bör väl passa?
 

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
Yngvessons i Storuman är ju generallagret, men är ändå tveksam de har tunnelbitar liggandes, men ring och hör med dom iaf!
 

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Rätta mig om jag har fel. Men i det stora hela så är väl proclimb/procross relativt lika i chassie? Är väl bara bakdelen på tunneln som skiljer? Så bakersta biten från Proclimb bör väl passa?
Antagligen ær det så att bakersta biten passar, ær ganska sæker på att det ær samma chassie førutom bakdelen... Jag har ej skotern framfør mig, men ska hæmta/montera den på fredag och då vill jag också montera førlængning/matta.

"Yngvessons i Storuman är ju generallagret, men är ändå tveksam de har tunnelbitar liggandes, men ring och hör med dom iaf!"

Tackar, jag ska slå dem en signal imorgon!
 

Niro

Välkänd medlem
11 dec 2008
228
0
16
Kilaforsfjäll
Jag köpte då en bakdel till min tunnel beg av Tords motor service.. Så ett tips är att kolla nån av skrotarna.. Annars har jag en knölig som ligger :)

Det bästa är väl att få tag på en bit från en HCR.. Annars får du massa hål för kylaren.
 

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
de är riktigt trevliga att ha att göra med, och man blir ändå förvånad över hur mycket grejer de har på lager! Tror aldrig jag har behövt vänta på att de ska ta hem något från staterna. de brukar även demontera nya skotrar ibland så man kan få delar till bättre pris

En fördel är om du har art-nr redo eller iaf sprängskisserna framför dig när du beställer så det inte blir något missförstånd över vilken del du ska ha

http://www.arcticcatpartshouse.com/oemparts/a/arc/504e51a4f8700225ac422e05/tunnel-rear-bumper-and-snowflap-assembly

Antar det är nr9 du är ute efter?
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Jag skulle gå på alternativet beggad proclimb tunnel och skenor + slides från countrycat, mattan är de bra priser på i swe och sen chimsa dämparen kortare hos lokala dämpar killen. Antistab hjul finns köpa för en bra peng i swe och även extra stabiliserings stag bak och ny olja till lådan.Har handlat dom här grejerna nu till min xf och de känns skönt med original skenor i stället för nått förlängnings rackel. Kag hamnade kring 12papp för allt som behövdes till förlängningen. Lägre drevning hade jag redan fått monterat sen tidigare
 

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Tack ska ni ha för tipsen så långt! Man undrar ju varför dom kört med kortare chassie än på HC och M800.
Ska gräva vidare imorgon då näringsidkarna har öppet så får vi se.
Annars får jag vänta 14 dagar, då kommer en svart levereras oavsett. Men vem orkar vänta till efter nyår...