Tumvärmare paj M8 -09

Fredriksson

Välkänd medlem
13 apr 2008
362
0
16
Nordmaling
Mitt tumvärmarelement la av efter några mil och med sånna här vintrar är det problemas.. Är det nån fler som haft tumvärmaren trasig på sin M/CF och har nåt tips på vad fel det kan vara.. känd glappkontakt eller liknande?

Lite drygt när både återförsäljare i Umeå och Övik är rookies utan res.delslager och rutin och man måste in med skotern för att konstatera felet och sedan in igen för att få det åtgärdat.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
antingen så biter du i det sura äpplet och lämnar in maskinen, eller så beställer du hem ett nytt element ifrån någon annan i landet. Finns nog inte så mkt att välja på.

Fredriksson

Välkänd medlem
13 apr 2008
362
0
16
Nordmaling
Jag är övertygad om att alla åf kan beställa hem grejjer och jag har inget emot min lokala Arctic-handlare. Var mest ute efter forumets allvetande "jag-hade-också-det-felet"-funktion..

Ingen?

Kekken

Välkänd medlem
9 mar 2007
421
0
16
Lycksele
På min Cf så hade ja samma fel. De va en kabel som sluppit från elementet. Troligen så blev ledaren skadad när dom skalade för att löda fast den. Va bara att skala om den å löda dit igen. Lite pilligt dock. Då ja lödde på plats utan å skruva lös nånting. De e ju ett fel som e väldigt lätt att se oxå.

Erik G

Välkänd medlem
5 okt 2008
262
3
18
Storuman
Kolla om kablarna har skavts av där dom fästs i elementet, precis vid lödningen brukar dom kunna gå av

Fredriksson

Välkänd medlem
13 apr 2008
362
0
16
Nordmaling
Uppföljning. Nu fungerar tumvärmaren. "Tyvärr" kan jag inte delge en vettig förklaring till mitt bekymmer när jag egentligen inte gjort något konkret för att fixa det. Förutom att sätta mätinstrumentet på olika kontakter med gröna kablar har jag inte gjort diddly, så vi får väl se om det dyker upp igen :hmmmm2: