Trimmpipor till Rotax

jeolo

Aktiv medlem
17 dec 2005
64
0
6
Boden
www.home.no
Tycker min skoter är lite för slö så jag funderar på att göra den piggare.

Hur mycket ger ett par pipor till en Rotax 467? Vad kostar dom, är det värt det? Vars får man tag på dom? Får dom plats i ett cobra chassi, etc etc.

Alla svar är bra svar :)
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
hmm 467... dona dit ett variator kitt av nå slag så ska du få se på bättre klipp!
 

jeolo

Aktiv medlem
17 dec 2005
64
0
6
Boden
www.home.no
variator

har kollat runt lite och de priser jag sett är inte värda att betala, inte till den skotern. jag får köpa pipor nästa gång det kommer upp på blocket. ringde på ett par idag, men dom hade just blivit sålda :/
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Jamen satsa på en portning då!? lämna in och porta cyllarna lite kanske!?
Men är variatorerna inte riktigt sjyst så tappar du allt där...
jag skulle ändå satsa på v-kitt....
Ett riktigt v-kitt som är rätt inställt gör MYCKET! liksom dem som tar hand om allt och ska levera ut det till mattan!
 

ToBe_

Välkänd medlem
21 dec 2005
124
0
6
valbo
ett v-kit ger mer än pipor.. okej du får mer hk i motorn men de är ju inte lika intressant när det är på mattan man vill ha kraften. det är ju de som v-kit är till för, att höjja kraften ända ut till mattan.. =)
 

Jeppe W

Välkänd medlem
9 jan 2006
106
0
6
51
Sundsvall
Hur är det med MXZ 583:a då? Gör variatorkit mycket? Jag har precis renoverat å justerat mina originalvariatorer men är nyfiken på ett kit, vilket kan vara lämpligt? Samma sak med pipor/ bestyckning, någon som provat?
 

jeolo

Aktiv medlem
17 dec 2005
64
0
6
Boden
www.home.no
trimm

Äh, vill jag få min skoter att gå hårdare får jag byta ut allt under huven till en rotax 670 istället :> Tjänar mer hästar / kr än att börja byta variatortjaffs
 

Jeppe W

Välkänd medlem
9 jan 2006
106
0
6
51
Sundsvall
Jag hänger lätt på polarens 670´med slitna variatorer, så stor skillnad gör schyssta variatorer/inställningar...!