Trimm till ET-340 års. 1986

sebbe1

Rookie sledder
1 jan 2000
15
0
0
Hej

Finns det nå trim till min fina ET????
Finns det nån som har förlängt en ET till 307???? Vart den bra, tar den sig bättre i snön????

Vart kan man få tag på fotstegs bräddare,Styrhöjare m.m.

Seriösa svar tack.

Mvh///Sebbe

 

Simon2

Semi PRO sledder
1 jan 2000
28
0
0
Hej
jag har förlängt min et340-87 och den ggår kanon jag har även satt på en 23mm matta..från en thundercat.
 
B

Bängan

"Endast seriösa"

Hur kan man vara seriös om man vill ha trimm råd på en 340?????

Det är ju ungefär som och fråga hur man trimmar en Fiat 500.
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Du kan juh gärna trimma skotern, men då som du säger, bredda fotstegen och förlänga... Men ge dig itne på den stackarns 340 motorn, den är juh en pärla, kolla bara igenom variatorerna så ska det bli bra. Är väl inte så lämpligt att trimma en fläktkyld 340...
 

Dann

Välkänd medlem
1 jan 2000
278
0
16
Sundsvall
Visit site
[Uppdaterat: Senast editerat den 25-Mar-03 kl 07:20 PM (CET)]trimma är nog jävligt fel att säga när dte gäller sånna här motorer... optimera skulle jag göra :) se till att har rätt bestyckning osv ... kalibrera variatorerna samt att rycka bort allt onödigt ##### krafs :)
detta är det jag tänkt att göra på min gamla skethög. ska även försöka mecka till styrhöjare om jag bara lär mig att svetsa nån gång :)
 

sebbe1

Rookie sledder
1 jan 2000
15
0
0
ja men hur kan man få den att gå bättre då???
Den toppar väl 100km/h, men jag vill ha bättre acc utan att förlora toppfart.

Mvh///Sebbe
 

sebbe1

Rookie sledder
1 jan 2000
15
0
0
hörru simon har du en bild på skotern???
skicka den till den här mejlen på fall du har: asell_sebbe@hotmail.com

mvh///Sebbe
 
L

LynxLynx

Stoppa i en 440 med dubbelförgasare.
Enkel åtgärd som ger bättre klipp!
 

kmracing

Välkänd medlem
1 jan 2000
178
0
6
Vilhelmina Sverige
medlem.spray.se
Skaffa en EX 440 motor och stoppa i för typ ~2000:- då får du nog upp den i ca 120-130 km/h sen kan du ju fila & trimma tills den motorn rasar... Sen sätter du tillbaks org. motorn som stått och vilat sig på hyllan!
 

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
Du behöver inte förlänga, bara flytta fästena till boggien bakåt och du får därmed lägre attackvinkel och bättre flyt i djupsnön.
Jag håller med det ngn sa tidigare, stycka han rätt i gasarna och i variatorerna, men trimma ej.
Du vet väl vad som händer om trimmar en tändare? haha
 

sebbe1

Rookie sledder
1 jan 2000
15
0
0
Christer,
Om jag flyttar bak boggien så långt blir det inte lite konstigt fram då eller???
Attack vinkeln blir ju skit låg då men det är ju bra. Jag ska testa det!!!

Mvh//Sebbe

 

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
Den kan inte bli konstigare i "framvagnen" än den redan är... Hälsa Fredde
 

Nicke3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
43
0
0
det här skulle min kusin ha svarat på tror jag, hans Et340 var nog nordens mest tuktade och ombyggda yamaha. Den gick som fan runt 120 tror jag, drog skidres gjorde den lätt..hehe..jävligt kul skoter iallafall..den gick iallafall under dom 3år han hade den..
 

sebbe1

Rookie sledder
1 jan 2000
15
0
0
Vad hade han byggt om på den då????
hur kunde han få skidres med den då???

///Sebbe
 

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
Klipp av balatarremmarna så ska du se han lyfter skidorna... Vad ska du med skidres till?
Kanske ser tufft ut, men i praktiken helt värdelöst om skidorna lättar mer 5cm ovanför marken.