Trim till rx-1a

prox600

Välkänd medlem
6 feb 2005
104
0
6
vilhelmina
En grej som gav en enorm skillnad på farsans Warrior var iaf Dial-A-Jet tillsammans med separata luftfilter, gasresponsen blev mycket bättre....
 

Micke_S

Medlem
14 feb 2005
48
0
1
Har kollat på de, köpte han de hos KN? Blev det stor skillnad på gasresponset? Kör han med MPs avgas också?
 

prox600

Välkänd medlem
6 feb 2005
104
0
6
vilhelmina
japp, men de som impnerade mest är dial-a-jet kitet, personligen tycker ja inte att närmare 9 tusen är skäligt för ett det systemet. alternativet är att du hittar ett begagnat på blocket...men dial-a-jet kitet är kanon, åsåklart variatorkit om du inte redan har det...
 

prox600

Välkänd medlem
6 feb 2005
104
0
6
vilhelmina
glömde säga att han kör me förgasarfjädrarna som finns hos KN också. filtrena, dial-a-jet å gasarfjädrarna upplevde ja ge lika mycket som avgassystemet...vore ja du skulle ja hellre betala 8 papp för ett par öhlinare istället, kika på vårt populäraste annonstorg tex
 

Micke_S

Medlem
14 feb 2005
48
0
1
ECP-kit??? nu fattar jag ingenting??? Menar du stötdämparna? Eller har jag missat nått?
 

cubaxx

Aktiv medlem
5 mar 2005
56
0
1
Vilhelmina kommun
ECP-kitt är ett annat separat luftfilterkitt med K&N filter som ECP performance plockat ihop
Vitsen med Dial-a-Jet jämfört med ECP-kittet är ju att du har alla hk kvar oavsett temp eller höjd ö havet, har du ca +160 kusar vilket du kommer att ha med Dial-a-Jet å MP pipor och åker upp till fjälls å kör när de kanske är -12 å du e på 700-1100 möh har du inte rätt bränsleblandning förränn du bökat med olika bestyckningar vilket e krångligt, struntar du i bestyckningen så kör du omkring med kanske 100- 120 hk
ECP-kitt innehåller separata K&N-filter,fjädrar huvudmunstycken, evakfilter å nya stift. Ingen förblandning av bränslet.
Dial-a-Jet innehåller separata UNI-filter, fjädrar huvudmunstycken, evakfilkter, justerbar förblandning av bränsle/luft vid filtren, du justerar med fem klick vilken förblandning du vill ha =enkelt, bränslet levereras via slangar från undersidan av varje förgasare till de justerbara blandarna.
 

Micke_S

Medlem
14 feb 2005
48
0
1
Jahhha, visste inte att det fanns ett sådant kitt? Hur mycket kostar de, är det någon som kör med det. Låter j"vligt bra, jag kör ofta på olika höjd hemma/fjällen.
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Jag skulle då köpa ECP-kit då jag har sett bromskurvor med ett sådant monterat. Det kostar endast $240
Myyycket stor risk att det sitter ett sånt monterat på min maskin nästa säsong.

Här är lite info från Freddie:
The gains are in more areas than just a power increase at top end. It is difficult to put into words but there is a huge gain through the midrange and early top end RPM's. The stock RX1 has a very offending area of the powercurve from 4000 to 6200 RPM's. The powercurve "flatlines" on a graph through this RPM range and struggles greatly to try and accelerate. There is another very offending area from 8600 to about 9900 RPM's as well. There is a 16-22 HP gain at 6000 RPM's and a 9-13 HP gain at the second area near top end. We realize a 4-7 HP gain at top end at peak power.

The kit includes custom made air filters, jets, crankcase vent filter, CV slide springs, special sparkplugs, and pre filters for snow dusty conditions. The prefilters virtually rob little to no power. The kit cost $238.65 U.S. Freight has been going well to Sweden and Norway via U.S. Mail and that has been about $16.00 or so. I do have dynosheets to prove the performance claims. I have attatched the installation instructions. It is not very difficult to install.
 

cubaxx

Aktiv medlem
5 mar 2005
56
0
1
Vilhelmina kommun
Visst å ännu snabbare respons får du med kompressormatning de e ju bara å slanta upp så ordnar det sig :)

Hursomhelst får vi hoppas att priserna sjunker på alla eftermarknadsprodukter så att fler vågar testa dessa, då de helt klart finns väldigt mycke å välja på kanske det blir lite konkurens på området.
 

Micke_S

Medlem
14 feb 2005
48
0
1
Nej, men det kan ju va smidigt om man beställer flera på en gång, som dollarn står nu så är ju 240dollar gratis:)
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Nuså, jag gjorde nåt dumt... Eller kanske inte.
Beställde ECP-kitför $240 med Evac-kit för $40, dock så kostar frakten apa om man tar det med UPS men jag hade bråttom.

Det kommer på Måndag :D:D:D
 

Micke_S

Medlem
14 feb 2005
48
0
1
Leverans tid??? Är det bökigt med bestyckningen (olika höjd vid körning "över havet")
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Det skulle ta ca 1 vecka så förhoppningsvis har jag det innan påsken. (Det kom inte på MÅndag, som jag trodde. :( )
Enligt de som kan så är RX'en i sig själv inte så känslig för olika höjder, skall ha något att göra med CV-gasarna.