Trim till polaris trail rmk 550

phazzer

Välkänd medlem
8 jan 2008
110
0
6
Tja undrar vart man kan köpa v-kitt och slutburk trimpipa nerdrevning reeds till en polaris rmk trail 550 -07:a????
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Trimpipa kan du ju glömma till en 550..

har själv ägt en fast en -05a. Om jag skulle ha gjort något i trimningsväg så skulle jag ha lämnat in den för en grövre portning. men inte allt för stor.
 

phazzer

Välkänd medlem
8 jan 2008
110
0
6
vill inte porta den nu för den är så pass ny har gått under 100mil ska göra det isåfall när det börjar närma sig en 800mil om jag fortfarande har kvar den då vill helst börja med att dreva ner den minst 2kugg och så skulle det sitta fint med v-kit och en hemagjord slutburk vart kan man få tag på grejerna förutom slutburken?????
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
vill inte porta den nu för den är så pass ny har gått under 100mil ska göra det isåfall när det börjar närma sig en 800mil om jag fortfarande har kvar den då vill helst börja med att dreva ner den minst 2kugg och så skulle det sitta fint med v-kit och en hemagjord slutburk vart kan man få tag på grejerna förutom slutburken?????
800mil? :O Ett par hundra skulle räcka tycker jag. Man behöver ju inte ta någon stor portning om man inte vill..

Och du hänger väl med i svängarna vad en nerdrevning skulle göra?
Toppvridet är ju inte speciellt högt, och kommer ju inte förbättre saken med en nerdrevning :p



Jag skulle iallafall gjort en steg1/2 portning, V-kit möjligtvis drevat ner 1kugg.
 

Snödykaren

Välkänd medlem
4 jan 2008
168
0
6
Borlänge
Varför trimma en flugsmälla? Är det inte bättre att lägga pengarna på en 600cc direkt. IQ shiften är ju inte så dyr och måste väll ha bra mycket bättre drag i sig?
 

Robban650

Välkänd medlem
22 nov 2007
578
0
16
Luleå
vill inte porta den nu för den är så pass ny har gått under 100mil ska göra det isåfall när det börjar närma sig en 800mil om jag fortfarande har kvar den då vill helst börja med att dreva ner den minst 2kugg och så skulle det sitta fint med v-kit och en hemagjord slutburk vart kan man få tag på grejerna förutom slutburken?????

Jag tycker du ska göra följande på din vifta.....
Trail portning = Finputs och bort med allt onödigt gjutskägg...
Plana topparna LITE...
Snäppet större gasare och riktig insjustering!
V-kitt och riktig insjustering....
Dreva ner nån kugg 2-3 tycker jag låter bra...
Angående avgassysstem så är det svårt till 550 på marknaden...
gör ett eget.. men läs nån bok om det först

Du får ingen monster maskin precis men betydligt roligare kan lovas!....