TRIBORON! de funkar riktigt bra.

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Jag kör min exaiter II st på Triboron helt suveränt lucktar ingen 2takt, ryker inget, lättstartad går som en kula (det gorde den inte tidigare) o bränsleförbrukningen har sjungkit från 2,5l/mil till 1,2 Ockelbon 8000 lika så.

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Har du en länk på den oljan så man kan titta på den? Swedol butiken är inte för långt borta.
Har endast det här swedol har inte med den oljan på webben. http://www.q8.se/admin/handbok/Produktinformation/Sprint.pdf
Detta är en link på vanliga sprint. Finns även sprint racing som är lite vassare och bättre olja, men den hittar jag inte på nätet. Har kört på båda två men använt den sistnämnda förra vintern.
Finns på 4L och 20L dunkar.

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Ja jag kan ju bara svara för mina maskiner men så är det på mina maskiner exen har varit med på ett haveri o jag har inte nikasilbehandla mina cyllar efter haveriet maskinen har gåt som piss efter haveriet fram till dess att jag börgade köra på triboron nu går han kanon vilket drag AAAAAAAAA.

mxz 800

Välkänd medlem
4 dec 2007
490
0
16
Borlänge
Nu tänker vi logiskt en stund.

12-14% lägre bränsleförbrukning på en Volvo V70, genom att tillsätta "Triboron drivmedelförstärkare", finns det nån som kan tro på det?

http://www.triboron.se/files/manager/pdf/arb090527a4blad.pdf

Om en produkt hade så fantastiska egenskaper dokumenterade hade den produkten köpts upp av något av de multinationella oljebolagen för länge sen.
Du såg väl skoterhasses fantastiska resultat på förbrukningen!

Haha;)

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Nu tänker vi logiskt en stund.

12-14% lägre bränsleförbrukning på en Volvo V70, genom att tillsätta "Triboron drivmedelförstärkare", finns det nån som kan tro på det?

http://www.triboron.se/files/manager/pdf/arb090527a4blad.pdf

Om en produkt hade så fantastiska egenskaper dokumenterade hade den produkten köpts upp av något av de multinationella oljebolagen för länge sen.
jag tror definitivt på det, jag körde med drivmedelsförstärkare i slutet på förra året och kom ner i 1L milen på en tur, farsans gammel phazer tog 1,5. det var efter några turer, innan den hunnit smörja upp å allt antar jag.

tonyjgetb

Välkänd medlem
13 apr 2009
1.063
8
38
Ursviken/skellefteå
Köpte drivmedelsförstärkaren till bilen. Kör mest stadskörning, och då har jag inte märkt nått.
Men jag for ut på en långsväng från skellefteå till Lycksele, bilen som jag haft svårt att få under 0,9l/milen drog då i snitt under denna vända 0,78 ( då enligt färddatorn).
Nu körde jag väldigt ekonomiskt (men det har jag gjort förut, men aldrig fått den under 0,85l/mil.
hokus phokus eller berodde det på vädret...inte vet jag, men mindre bränsle drog den......

Körde även i skotern hela vintern, och den går bra och luktar illa. Ska snart ta upp ves-ventilerna och kolla hur det ser ut....

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Oh boy, då kommer väl en 800 etec att dra 0,6...?
Jag kör min exaiter II st på Triboron helt suveränt lucktar ingen 2takt, ryker inget, lättstartad går som en kula (det gorde den inte tidigare) o bränsleförbrukningen har sjungkit från 2,5l/mil till 1,2 Ockelbon 8000 lika så.

mmm... precis... måste ju vara en riktig mirakelprodukt detta. Inget personligt men jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Jag har personligen lite svårt att förstå att folk som i övrigt är jättenoga med vilka grejor som sitter på skotern, häller i en icke-dokumenterad halleluja-produkt i motorn...

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
2
38
Selet
Jag har personligen lite svårt att förstå att folk som i övrigt är jättenoga med vilka grejor som sitter på skotern, häller i en icke-dokumenterad halleluja-produkt i motorn...
Dom hävdar iof att om motorn skär på grund av triboron så ersätter de skadorna, men å andra sidan är frågan vart bevisbördan ligger.

Jag har då bara gammskotrar så skulle de skära är det väl inte hela världen, tycker bara det är skönt att slippa tvåtaktsröken.

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Ja jag skulle då aldrig vilja köra en skoter utan triboron nå mera så otroligt sjönt när man kommer hem efter en sladdsvång på 6-7 timmar o inte ha huvudvärk o sällan behöva tanka det är ju halva förbrukningen.
Tidigare när jag sladdade upp till Jädraås så hadde man ju med sej en 10liters dunk som man tömde på vägen upp o sen tankade man hos kjellas o någon sväng förbi kungsberget kunde man ju glömma.
Nu mera har jag med mej samma 10 litersdunk men slipper tanka hos kjellas o det är ofta som jag sladdar in till kungsberg på hemvägen o det är sällan jag behöver tanka upp reservdunken.

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Ockelbon 8000 har tidigare dragit 35liter tor till Jädraås nu mera drar den 17liter på samma sväng.

Varför produkten inte sålts till något oljebolag beror nog på att man inte behöver sälja om man inte vill.
Han som säljer Triboron i sverige är samma som tidigare sålde Omega oljor.

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Varför produkten inte sålts till något oljebolag beror nog på att man inte behöver sälja om man inte vill.
Han som säljer Triboron i sverige är samma som tidigare sålde Omega oljor.
precis det jag funderat över, låter som på alla andra att om man har en fungerande produkt som säljer bra så har man inget annat val än att bli uppköpta.....:loco:

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Dom som tillverkar produkten är ett företag i Stockholm o patentet är en professor som jag inte vet vad han heter.
Det är bara Pey back som säljer produkten.

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
precis det jag funderat över, låter som på alla andra att om man har en fungerande produkt som säljer bra så har man inget annat val än att bli uppköpta.....:loco:
Money talks, som det brukar heta...om en sån här produkt sänkte bränsleförbrukningen i bilar med 15% och i skotrar med 50% i verkligheten (dvs inte bara på internetforum), så skulle oljebolag/billtillverkare betala mångmiljardbelopp för patentet...vilket de allra flesta skulle nappa på.

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
Att en skoter drar hälften så mycket soppa bara för Triboronets skull tror jag inte alls på.
Man måste ju dessutom köra på exakt samma sätt under samma förhållanden för att jämföra förbrukningen. Däremot kan jag tro att skotrar drar mindre soppa med denna "mirakelsmurja", men inte hälften så mycket......