tredje turen idag!

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
tredje turen idag, sjukt fin dag med helt ok med snö ! och pps boggien är magisk till och med på en 365 ! men när man skulle man hem igen och när jag skulle över ett dike tog det tvärstopp när jag nere i diket när jag skulle köra upp, skotern var i 70 cm snö och det var bara och börja skotta fram den lite, när jag skulle köra så ville den inte driva fast remmen var hel ! så jag börja kolla lite fort i boggien men såg inget ! blev orolig när jag såg alla kvistar som hade knäckts under skotern, testade och trycka ganska mycket gas men den vägra gå framåt, men bad polaren och lyfta där bak och jag gasade ganska rejält och då hörde man att nåt släppte brevid drivhjulen och så snurrade bandet igen, men hörde nå skrammel men misstnker att det var småsten och kvistarna som hade kanske kommit in i tunneln, men när jag körde sakta så små rycker den, men tror att det är remmen som fick lite stryk när jag gasade där i diket, eller vad tror ni? ska kolla bättre imrogon när det är är nattsvart !
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Nej, den är skrot. Så blir det då man tokgasar med låst matta... Tyvärr... :(
 

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
okej men vad kan hända om man kör med den, är ju lite kul och veta, ska köpa en ultimax tror jag
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Skivorna på primärvariatorn får ta en hel del stryk av en sån rem, blir som att slå på skivorna med en gummiklubba varje varv remmen snurrar. Resten lämnar jag till din fantasi.

Kör inte på den, du kan möjigen ha den som reservrem.